- Niedostępny
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/6908-medium_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/6908-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5511-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5512-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5513-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5514-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5515-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5516-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5517-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
![TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ: ksa24.pl](https://www.ksa24.pl/5518-small_default/teorie-i-manifesty-architektury-współczesnej.jpg)
Indeks: TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY
Wydana po raz pierwszy w 1997 roku antologia pt. "Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture", jest spójnym i przemyślanym wyborem tekstów najważniejszych myślicieli oraz praktyków architektury współczesnej. Drugie, będące podstawą polskiego tłumaczenia wydanie książki prezentuje także najnowsze trendy w teorii architektury. Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów.
Dostępny II nakład Wydana po raz pierwszy w 1997 roku antologia pt. "Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture", jest spójnym i przemyślanym wyborem tekstów najważniejszych myślicieli oraz praktyków architektury współczesnej. Drugie, będące podstawą polskiego tłumaczenia wydanie książki prezentuje także najnowsze trendy w teorii architektury. Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów. Zawiera teksty nie tylko klasyków współczesnej architektury, jak: Peter Eisenman, Frank Gehry czy Robert Venturi, ale także teoretyków i praktyków budujących nowy, oparty na teorii złożoności, paradygmat architektury, jak: Cecil Balmond, Foreign Office Architects, Daniel Libeskind, MVRDV, Lars Spuybroek, UN Studio i West 8.
Od prehistorycznych narzędzi kamiennych, po najnowsze gadżety cyfrowe, historia dizajnu jest historią ludzkiej wynalazczości i innowacyjności polepszającej jakość naszego codziennego życia.
Po 76 latach od francuskiej premiery Centrum Architektury przedstawia pierwsze polskie wydanie książki Le Corbusiera Kiedy katedry były białe. Podróż do kraju ludzi nieśmiałych. To druga książka papieża modernizmu opublikowana po polsku. Kiedy katedry były białe to efekt pierwszej podróży legendarnego architekta do Ameryki. W 1935 roku papież modernizmu przeżywał kryzys. Sfrustrowany oporem na jaki trafiła awangarda i w ZSRR, i w III Rzeszy, i w demokratycznej Francji, przyjął zaproszenie Fundacji Rockefellera i wybrał się z wykładami do USA. Liczył na to, że jego radykalne idee miasta przyszłości (tzw. Miasto promienne) i nowej organizacji społeczeństwa znajdą podatny grunt w nowym, nieobciążonym tradycją świecie.
Sztuka i percepcja wzrokowa mówi o procesie percepcji w ujęciu psychologicznym i opisuje jak oko percypującego organizuje postrzegany materiał w odniesieniu do psychologicznych uwarunkowań. „Oczywiste stało się, że cechy, którymi wyróżnia się praca myśliciela i artysty, charakteryzują każdą czynność umysłu. Także psychologowie zaczęli dostrzegać, że fakt ten nie jest przypadkowy: różne zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ umysł zawsze działa jako całość. Każde postrzeganie jest również myśleniem, każde rozumowanie – intuicją, każda obserwacja – odkryciem.” R. Arnheim „W Ego i Id Freud argumentował, że proces myślowy, nie mówiąc nic o świadomej intelektualnej pracy, nie może istnieć w niesforności doświadczenia wizualnego.
One of the most important books on the modern movement in architecture, The New Architecture and the Bauhaus poses some of the fundamental problems presented by the relations of art and industry and considers their possible, practical solution. Gropius traces the rise of the New Architecture and the work of the now famous Bauhaus and, with splendid clarity, calls for a new artist and architect educated to new materials and techniques and directly confronting the requirements of the age.
Poradnik stanowi próbę kompleksowego omówienia problematyki prawnej styku prawa autorskiego i działalności budowlanej, w tym zwłaszcza twórczej działalności projektowej, której efektem są między innymi utwory architektoniczne
Esej ten jest fundamentalną rozprawą o pochodzeniu, związkach i interpretacjach idei „pierwotnej chaty Adama” w historii architektury – od biblijnych początków aż po współczesność.
Problematyka Publikacja Czym jest projektowanie wystaw? to najlepszy przewodnik po licznych aspektach tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny. Porusza wszystkie zagadnienia, jakie wiążą się z przestrzennymi bądź graficznymi rozwiązaniami, dotyczącymi miejsc i obiektów. Począwszy od krótkiej historii projektowania przestrzeni wystawienniczych, książka porusza wszelkie zagadnienia, jakie dotyczą tematu, włączając najbardziej współczesne rozwiązania. Nie zapomina o efektywnej komunikacji z odbiorcą i wpływie rozwoju technologii na design. Autorzy zastanawiają się, co tworzy wystawę, i odkrywają granice między przestrzenią wystawienniczą, przestrzenią publiczną a sztuką.