Filtruj według

Autor

Autor

Wydawnictwo

Wydawnictwo

Zysk i s-ka

Zysk i s-ka

Jest 3 produktów.

Pokazano 1-3 z 3 pozycji

Aktywne filtry

DWÓR - POLSKA TOŻSAMOŚĆ

61,95 zł Cena
Książka stanowi kompendium wiedzy o ważnym dla polskiej tożsamości zjawisku, jakim są dwory, będące charakterystycznym elementem naszego krajobrazu, polskiej historii i kultury, a także ośrodkami ziemiańskiej kultury i obyczaju, kultywowania tradycji rodowych i narodowych oraz walki o polskość. Niemal od początków państwa budowano je najpierw jako obronne gniazda rycerskie, później, od połowy XVII wieku, jako skromne (w porównaniu do pałaców) rezydencje właścicieli ziemskich. W Polsce takich małych siedzib ziemiańskich było stosunkowo dużo w porównaniu z innymi krajami Europy. Autor przedstawia najwartościowsze przykłady dworów zbudowanych od średniowiecza do czasów współczesnych. Pokazuje wielką różnorodność koncepcji architektonicznych realizowanych w poszczególnych okresach, zaznajamia nas z historią dworów i losami ich właścicieli, walorami estetycznymi i użytkowymi samych budynków oraz ich otoczenia. Zwraca uwagę, jak wielkim zagrożeniem dla naszej kultury i tożsamości w Europie jest rozpoczęty po 1939 roku proces usuwania z krajobrazu polskiego zabytkowych dworów i parków oraz wymazywania ze świadomości Polaków patriotycznych wartości ziemiańskich. MACIEJ RYDEL ur. w 1943 r. w rodzinnym dworze w Dołuszycach k. Bochni. Dokumentalista polskich dworów i historii ziemiaństwa. Właściciel prywatnego zbioru ikonografii (m.in. 14 tys. fotografii dworów). Przygotował 20 wystaw fotograficznych, jego akwarele i fotografie są w zbiorach kolekcjonerów w Polsce i za granicą. Autor książek Jam dwór polski (1993 i 1997) i Oblicza polskiego dworu (2003 i 2004, współautor S. Markowski), artykułów publikowanych w miesięczniku „Spotkania z Zabytkami”, dzienniku „Rzeczpospolita” oraz odczytów na temat dworów i ziemiaństwa. Kronikarz rodu Rydlów, organizator zjazdu w 2000 roku w Krakowie-Bronowicach z okazji 100-lecia najsłynniejszego polskiego wesela. Wiceprezes Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Ziemiańskiego, Gdańskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Ziemiańskiego oraz Gdańskiego Oddziału Stowarzyszenia Historyków Sztuki. Doktor ekonomii, emerytowany nauczyciel akademicki, kierownik specjalności marketing na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego w latach 1994–2008. Założyciel Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i jej wieloletni dyrektor programowy. Autor książek, artykułów i referatów konferencyjnych na temat zarządzania marketingowego.

MEBLE NEORENESANSOWE EPOKI...

93,35 zł Cena
Omawiane w książce meble antykwaryczne, mimo iż są poszukiwane i bardzo cenione przez projektantów wnętrz prywatnych czy publicznych, takich jak restauracje, puby lub sklepy, to jeszcze do niedawna były pomijane i niedoceniane przez specjalistów. Popularność tych mebli wynika z ich obecności na polskim rynku, wysokiej jakości wykonania, niewygórowanej ceny oraz zabytkowego i stylowego charkteru. Coraz częściej spotyka się je nie tylko w muzeach, lecz także w niekoniecznie luksusowo wyposażonych wnętrzach. Autor omawia genezę tych mebli, szacuje ich wartość rynkową oraz podaje cenne rady dla kolekcjonerów. Książka zawiera kryteria oceny mebli z tej epoki, przestrzega także przed popełnieniem błędów podczas ich kupna. Zawiera 100 kolorowych oraz ponad 600 czarno-białych fotografii nie tylko muzealnych, ale i typowych obiektów.

ART DECO 1910-1939

261,45 zł Cena
Art déco to okres prosperity lat dwudziestych i wybuch wielkiego kryzysu w latach trzydziestych, mieści w sobie zarówno splendor i przepych, jak i hedonizm epoki jazzu. Było stylem modnych dziewcząt, luksusowych liniowców oceanicznych, hollywoodzkich filmów oraz drapaczy chmur. Na scenie międzynarodowej art déco zawitało podczas wystawy światowej w 1925 roku w Paryżu. Tam też po raz pierwszy przedstawiono osiągnięcia polskiej sztuki i to Polacy otrzymali wtedy najwięcej nagród. Do polskiego art déco odwoływali się francuscy krytycy, wskazując na fakt twórczej kontynuacji sztuki francuskiej. Wpływ art déco był widoczny wszędzie: nurt ten zmienił panoramę Nowego Jorku, Warszawy i Szanghaju oraz nadał nowy kształt wszystkiemu - od modnych strojów wieczorowych po plastikowe radia. Wpłynął też na styl miejsc rozrywki - hoteli, barów, klubów nocnych i kin. Mimo że art déco narodziło się przed I wojną światową jako "jednorazowe" dzieło sztuki bądź "edycja limitowana", stało się synonimem produkcji masowej i nowoczesności oraz było entuzjastycznie wykorzystywane przez popularyzatorów mody na całym świecie. Ta bogato ilustrowana i wieloaspektowa książka jest napisana przez światowej sławy ekspertów. Dzięki wyjątkowym ilustracjom stanowi kluczową pozycję na temat najpopularniejszego stylu dwudziestego wieku