Filtruj według

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 35,00 zł - 125,00 zł

Autor

Autor

Wydawnictwo

Wydawnictwo

Oprawa

Oprawa

Wydarzenia

Brak wydarzeń

Dodo Editor

Dodo Editor

Aktywne filtry

CZTERY NOWOCZESNOŚCI....

59,00 zł Cena

Publikacja CZTERY NOWOCZESNOŚCI. TEKSTY O SZTUCE I ARCHITEKTURZE POLSKIEJ XX WIEKU autorstwa Andrzeja Szczerskiego przedstawia cztery interpretacje nowoczesności, związane z konkretnymi okresami historycznymi: ostatnimi latami zaborów, niepodległością II Rzeczypospolitej, czasem PRL oraz odzyskaną po 1989 roku wolnością.

Ich wyrazem są projekty w stylu zakopiańskim, inspiracje językiem esperanto, modernistyczna architektura i awangardowa sztuka dwudziestolecia, komentujące zimnowojenną rzeczywistość malarstwo lat 50. i 60., rozwój hoteli i ośrodków wypoczynkowych w latach 70., a także inspirowane modernizmem wzornictwo i sztuka ostatniego dwudziestolecia. 

INWENCJA I REPETYCJA....

44,10 zł Cena

Publikacja INWENCJA I REPETYCJA. Powtarzalność planów w architekturze kościelnej na Rusi Czerwonej autorstwa Kingi Blaschke jest pierwszą w polskiej literaturze historyczno-artystycznej próbą przekrojowej analizy zjawiska powtarzania planów w architekturze sakralnej Rusi od średniowiecza do lat powojennych.

Prowincjonalizm cechujący sztukę tego obszaru, odizolowanego od nowatorskich ośrodków artystycznych, pozwala szczególnie trafnie scharakteryzować przyczyny wielokrotnego wykorzystywania tych samych rzutów.

NASZE WŁASNE POLSKIE. Mit...

40,95 zł Cena

NASZE WŁASNE POLSKIE. Mit renesansu lubelskiego w polskiej historii sztuki autorstwa Blaschke Kinga opisuje początki zainteresowań XVII-wieczną architekturą Lublina i północno-wschodniej Małopolski wypadają na okres niewoli narodowej.

Wówczas, intensywnie poszukując symboli narodowych, sięgano do historii i kulturowego dziedzictwa i wkrótce zbudowano mit renesansu lubelskiego jako sztuki rdzennie polskiej, wyrosłej z miejscowej tradycji, powstałej niezależnie od architektury niemieckiej czy włoskiej. W latach międzywojennych badania nad architekturą powstałą w czasach największej potęgi Rzeczypospolitej stały się elementem legitymizacji odrodzonej Polski. Jednak, paradoksalnie, największy rozkwit badań nad renesansem lubelskim przypadł na lata 50. XX wieku.

KOŚCIOŁY GRYBOWA. Monografia historyczno-artystyczna: ksa24.pl
  • Niedostępny

KOŚCIOŁY GRYBOWA....

124,95 zł Cena

Książka zawiera dzieje powstawania i przekształcania grybowskich kościołów – historię ich budowy i stopniowego wyposażania dziełami sztuki, a także odbudowywania zniszczeń powstałych w wyniku pożarów czy działań wojennych. Obejmuje czas od powstania pierwszej świątyni w Grybowie w 1340 r. po dzień dzisiejszy. W opracowaniu pojawia się szereg postaci historycznych, jakie miały wpływ na kształt grybowskiej parafii, takich jak duchowni, artyści, włodarze miasta, rzemieślnicy czy wreszcie zwykli mieszkańcy.

FABRICA ECCLESIAE RUTHENORUM: ksa24.pl
  • Niedostępny

FABRICA ECCLESIAE RUTHENORUM

39,90 zł Cena
W książce w całości przytoczono i szczegółowo przeanalizowano dwa unikatowe i komplementarne źródła spisane przez ks. Jana Karola Lipowieckiego, dokumentujące remont i rozbudowę cerkwi w Szczebrzeszynie, którymi kierował on w latach 1777–1789. Lipowiecki prowadził nie tylko szczegółowe rachunki, ale także kronikę, gdzie w bardzo emocjonalny sposób przedstawił swój udział w tych pracach. W publikacji omówiono wcześniejsze dzieje cerkwi, jej formy architektoniczne oraz wyposażenie, ze szczególnym uwzględnieniem siedemnastowiecznej ikony Hodegetrii. Ponadto książka zawiera wiele informacji na temat dziejów Kościoła wschodniego pod koniec XVIII w., a także codziennego życia w prowincjonalnym mieście galicyjskim po pierwszym rozbiorze.

SIEDEMNASTOWIECZNE...

35,00 zł Cena

Sztukatorstwo jako dyscyplina artystyczna na pograniczu rzeźby i architektury, znalazło się nieco na uboczu głównych nurtów badań nad sztuką nowożytną. A przecież to w tej właśnie technice najczęściej powstawały najbardziej awangardowe dzieła o genezie włoskiej. Stiuk, jako materiał stosunkowo tani i łatwy w modelowaniu, stał się idealnym tworzywem dla artystycznych eksperymentów, które w XVII wieku otwierały nowe fazy rozwoju rzeźby i wystroju wnętrz.