

Indeks: Alcazar
Książka pt. Alcazar to kolejny komiks wydany nakładem Centrum Architektury. Jest to fabularyzowana historia pracowników budowy apartamentowca w indyjskim mieście Bangalore. Simon Lamouret - autor scenariusza i rysunków spędził na budowie apartamentowca wiele miesięcy, powoli nawiązując kontakt z pracownikami. Gdy pojawił się element zaufania robotnicy powierzyli mu swoje historie.
Na ich podstawie Lamouret stworzył postaci bohaterów i napisał na pół fikcyjne dialogi. Niewielka budowa, na której dosłownie zamieszkali bohaterowie komiksu jest prawdziwą wieżą Babel, w której spotykają się i muszą ze sobą dogadywać ludzie różnych wyznań, narodowości i kast.
Książka pt. kolejny komiks wydany nakładem Centrum Architektury. Jest to fabularyzowana historia pracowników budowy apartamentowca w indyjskim mieście Bangalore. Simon Lamouret - autor scenariusza i rysunków spędził na budowie apartamentowca wiele miesięcy, powoli nawiązując kontakt z pracownikami. Przebywali tam całymi dniami, powoli nawiązując kontakt z pracownikami. Gdy wreszcie zniknęły bariery, pojawił się element zaufania, a nawet przyjaźni. Robotnicy powierzyli artyście swoje historie. Na ich podstawie Lamouret stworzył postaci bohaterów i napisał na pół fikcyjne dialogi. Trójka głównych bohaterów to małżeńska para i brat bohaterki, którzy przybyli ze wsi do pracy w mieście, by spłacić długi za ziemię i zarobić na przyszłość. Niewielka budowa, na której dosłownie zamieszkali, jest prawdziwą wieżą Babel, w której spotykają się i muszą ze sobą dogadywać ludzie różnych wyznań, narodowości i kast. Wszyscy są imigrantami wewnętrznymi, przybyłymi z biedniejszych rejonów do dynamicznego i rozwijającego się Bangalore. Jak wspomina autor komiksu, na budowie rozbrzmiewało kilkanaście języków ?kannada, hindi, tamilski i inne. Przedstawiciele poszczególnych grup dogadywali się dobrze, choć atmosfera od czasu do czasu gęstniała, na przykład gdy okazało się, że ktoś z grupy hinduistycznej nierozważnie pożyczył od muzułmanów garnek na zupę, a ci drudzy przecież jedzą mięso. Rzeczywistość pracy na indyjskiej budowie nie zawsze jest przyjemna, a stosunki międzyludzkie bywają nieludzkie. Jednak zza rusztowań budowy w komiksie Lamoureta widać zarówno patologie przemysłu budowlanego ? nepotyzm, opóźnianie wypłat, przemocowe relacje, łapówki ? jak i, ostatecznie, poczciwość każdego bohatera, solidarność robotników, małe radości życia biedaków i ich poczucie godności. Na koniec "niewidzialni" robotnicy z budowy, architekci, inwestorzy i zamożni nabywcy mieszkań razem ucztują na otwarciu apartamentowca. Wybór kolorów użytych do narysowania komiksu jest nieprzypadkowy. Odwzorowuje wrażenia autora zapamiętane z wizyt na budowie w Bangalore: błękit nieba i promienie ciepłego oranżowego światła filtrowane przez drzewa i elementy architektury. Simon Lamouret urodził się w 1987 roku w Tuluzie, gdzie mieszka do dzisiaj. Po studiach artystycznych w Paryżu, Angoulme i Strasburgu przeniósł się do Bangalore w Indiach, by uczyć rysunku. Mieszkał tam przez pięć lat i z tego doświadczenia narodził się m.in. komiks Alcazar.
Elementem wspólnym wszystkich kwesti podjętych w tym opracowaniu jest nawiązanie do środowiska zbudowanego, a tematy są ograniczone tylko i aż do miasta Gdańska.
Książka “Całe morze budowania” jest pierwszą syntezą okresu 1956-1970: zaprezentowane zostały w niej zrealizowane osiedla i budynki, ale także futurystyczne pomysły na nowy Wrocław, które zachowały się jedynie na archiwalnych rysunkach i makietach.Książka “Całe morze budowania” jest pierwszą syntezą okresu 1956-1970: zaprezentowane zostały w niej zrealizowane osiedla i budynki, ale także futurystyczne pomysły na nowy Wrocław, które zachowały się jedynie na archiwalnych rysunkach i makietach.Książka “Całe morze budowania” jest pierwszą syntezą okresu 1956-1970: zaprezentowane zostały w niej zrealizowane osiedla i budynki, ale także futurystyczne pomysły na nowy Wrocław, które zachowały się jedynie na archiwalnych rysunkach i makietach.
Poznaj fenomen ciągłego modyfikowania się i upadania tez, na których jeszcze kilka lat temu opieraliśmy swoją wiedzę. Biocentryzm zakłada, że otoczenie każdego z nas jest zależne od obserwatora. Według tej teorii nie istnieje obiektywny obraz świata, a wszystko, co wokół siebie widzimy jest wytworem naszych umysłów stanowiącym subiektywną imitację prawdziwego wizerunku rzeczywistości. Częścią tej koncepcji jest również twierdzenie, że to nie wszechświat kreuje życie, ale właśnie życie tworzy wszechświat.
Przedstawione w niej kwestie dotyczą nie tylko przygotowywania posiłków, ale również społecznych i technicznych uwarunkowań kształtowania obszaru mieszkalnego oraz prowadzenia ekonomicznego i ekologicznego gospodarstwa domowego.
Książka "Idea zrównoważonego rozwoju w architekturze budynków biurowych" autorstwa Tomasza Grzelakowskiego jest efektem próby przeanalizowania wpływu idei zrównoważonego rozwoju na projektowanie budynków biurowych w ramach tak zwanego procesu projektowania zrównoważonego w architekturze.
Celem ksiązki "Idea zrównoważonego rozwoju w architekturze budynków biurowych" było ustalenie zakresu i sposobu wykorzystania założeń zrównoważonego rozwoju oraz określenie skuteczności ich wprowadzenia w warunkach gwałtownego rozwoju biurokracji, a także wzrastającego znaczenia w architekturze ruchów proekologicznych i partycypacyjnych
Starczy przypomnieć takie charakterystyczne tematy architektoniczne, jak „muzeum”, „bank”, „dom towarowy”, „dworzec”, „sąd”. Tematem takim był też, na nowo teraz przekształcany, stary temat „rezydencji”.
100 najpiękniejszych zabytków Polski to album, który prezentuje fascynujące, a zarazem najpiękniejsze zabytki Polski.
Zobacz jak dawna elektrownia w Londynie została przeistoczona w nowoczesną galerię. Czy potrafisz porównać kopuły Tadż Mahal i bazylikę św. Piotra? A może zastanawiasz się po co powstał łuk triumfalny w Paryżu, a czemu służy łuk w St. Louis? Czy wiesz co łączy Koloseum z operą w Sydney? Przeczytaj ciekawą historie o architekturze Archistorię napisaną przez Magdalenę Jeleńską i znajdź odpowiedzi na te pytania.
Zalicza się także w szerszy nurt refleksji nad współczesnym środowiskiem miejskim i jego rolą w nowej epoce urbanizacji. Tematyka książki koncentruje się wokół aktualnych i szeroko komentowanych kwestii, takich jak: przestrzeń publiczna i jej kluczowa rola w planowaniu miast.
"D30. Biografia zapomnianego budynku” Marty Urbaniak to książka o modernistycznej kamienicy na ulicy Dąbrowskiego 30 w Warszawie, której autorstwo przypisywane było małżeństwu Syrkusów. Sam budynek, odrestaurowany przez inwestora Pawła Prasułę z EIP Group, firmy z branży IT, stał się pretekstem do dziennikarskiego śledztwa dotyczącego jego faktycznego architekta oraz zapomnianej bohaterki Powstania Warszawskiego, Katarzyny Borowińskiej, która zginęła tuż przed jego wejściem.
Książka jest bogato ilustrowana i ma wysmakowaną szatę graficzną zaprojektowaną przez Marcina Ślusarczyka z Bakcyl Studio. Zapewnia nie tylko interesującą lekturę, ale jest też pięknym przedmiotem kolekcjonerskim, którego oglądanie staje się wizualną przyjemnością.
Książka Katarzyny Bellingham pt Ogród Bellingham. Jak uprawiać ogród w zgodzie z naturą wpisuje się w ważny trend ogrodnictwa ekologicznego. Ogród naturalny to miejsce w którym dzięki umiejętnemu doborowi roślin ingerencja człowieka jest sprowadzona do minimum.
Kolejny ilustrowany atlas warszawskiej architektury wydany nakładem Centrum Architektury obejmuje obszar rozciągający się od ulicy Racławickiej do Dolinki Służewieckiej na południu, aż po brzeg Wisły na wschodzie i obrzeża Okęcia na zachodzie. MOK PD stanowi drugi tom już wydanego opracowania architektury Mokotowa obejmującego teren na północ od ulicy Racławickiej.
Tradycyjnie Mokotów dzielimy na Górny i Dolny ze względu na przebieg Skarpy Warszawskiej. Zastosowany w serii wydawniczej podział na Mokotów północny i południowy wprowadza autorskie rozróżnienie, spójne z etapami powstawania zabudowy dzielnicy.
Na początku były częścią kultu, przedstawiały też prestiż grup społecznych i rangę twórców, lecz z upływem czasu stawały się jedynie historycznymi pomnikami.
Książka pt. Alcazar to kolejny komiks wydany nakładem Centrum Architektury. Jest to fabularyzowana historia pracowników budowy apartamentowca w indyjskim mieście Bangalore. Simon Lamouret - autor scenariusza i rysunków spędził na budowie apartamentowca wiele miesięcy, powoli nawiązując kontakt z pracownikami. Gdy pojawił się element zaufania robotnicy powierzyli mu swoje historie.
Na ich podstawie Lamouret stworzył postaci bohaterów i napisał na pół fikcyjne dialogi. Niewielka budowa, na której dosłownie zamieszkali bohaterowie komiksu jest prawdziwą wieżą Babel, w której spotykają się i muszą ze sobą dogadywać ludzie różnych wyznań, narodowości i kast.