• Niedostępny
Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo XXXII

Zabytkoznawstwo i Konserwatorstwo XXXII

Indeks: Zabytkoznawstwo i Konserwatorstw

21,00 zł
Brutto

W artykule przedstawiono fizyczny aspekt zjawiska barwy w obrazach sztalugowych. Na podstawie analizy techniki malarskiej w wybranych zabytkach pochodzących z Muzeum Narodowego w Gdańsku wyłoniono szereg czynników mających wpływ na barwę końcową polichromii: stopień przejrzystości warstw malarskich, liczba warstw laserunkowych i kolejność ich nakładania, rodzaj oświetlenia, struktura powierzchni warstwy malarskiej oraz obecność werniksu. Efekty kolorystyczne należą do podstawowych właściwości obrazu sztalugowego. 

Ilość
Niedostępny

W artykule przedstawiono fizyczny aspekt zjawiska barwy w obrazach sztalugowych. Na podstawie analizy techniki malarskiej w wybranych zabytkach pochodzących z Muzeum Narodowego w Gdańsku wyłoniono szereg czynników mających wpływ na barwę końcową polichromii: stopień przejrzystości warstw malarskich, liczba warstw laserunkowych i kolejność ich nakładania, rodzaj oświetlenia, struktura powierzchni warstwy malarskiej oraz obecność werniksu. Efekty kolorystyczne należą do podstawowych właściwości obrazu sztalugowego. Sposoby uzyskiwania określonych odcieni koloru były zróżnicowane na przestrzeni wieków i zależał od indywidualnych umiejętności artystów czy obowiązujących schematów warsztatowych. Ogromna różnorodność rozwiązań technicznych stosowanych w malarstwie wpływa na bogactwo kolorystyczne powierzchni obrazów. W niniejszym artykule poddano analizie technikę malarską wybranych obrazów XVII - XVIII-wiecznych.

Zabytkoznawstwo i Konserwatorstw

Opis

Autor
praca zbiorowa
Wydawnictwo
Uniwersytet M.Kopernika
Oprawa
Miękka
Liczba stron
223
Wymiary
16x23,5 cm
Język
polski
Rok wydania
2002

Specyficzne kody

Nowy

16 innych produktów w tej samej kategorii: