• Niedostępny
Autodesk Inventor® 2009PL/2009+

Autodesk Inventor® 2009PL/2009+

Indeks: Autodesk Inventor® 2009PL/2009+

168,00 zł
Brutto
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programu Autodesk Inventor w wersji 2009 lub nowszej.
Ilość
Niedostępny

Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów i zarządzania ich dokumentacją za pomocą programu Autodesk Inventor w wersji 2009 lub nowszej. Zawarty w nim kurs obejmuje praktycznie wszystkie zagadnienia występujące w oficjalnych podręcznikach szkoleniowych firmy Autodesk (AOTC): Autodesk Inventor 2009 Essentials, Autodesk Inventor 2009 Advanced Assembly and Machine Design, Autodesk Inventor Professional 2009 Dynamic Simulation and Stress Analysis, część zagadnień materiałów Autodesk Inventor 2009 Sheet Metal Design. Samodzielna nauka za pomocą podręcznika jest odpowiednikiem ukończenia kilku kursów w Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Większość materiału stanowią ćwiczenia o znacznie szerszym zakresie niż w poprzedniej książce. Niezbędna ilość teorii jest wpleciona w ciąg ćwiczeń, a często wręcz podawana przy okazji ćwiczeń. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się przykłady, zadania i elementy konfiguracyjne niewystępujące w oryginalnym programie. Zestaw płyt DVD zawiera dołączoną gratis 30-dniową wersję programu Autodesk Inventor Professional 2009PL. O autorze: Ukończył Wydział SiMR Politechniki Warszawskiej, gdzie uzyskał stopień doktora nauk technicznych. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie. Jest doradcą użytkowników i dostawców Komputerowych Systemów Inżynierskich. Autor wielu artykułów i książek z dziedziny CAD, a także współautor polskich wersji kilku parametrycznych programów CAD. Jako ekspert (SME) brał udział w opracowywaniu polskich wersji programów AutoCAD 2009 i AutoCAD 2010. Od 1993 roku kieruje Autoryzowanym Centrum Szkolenia Autodesk. Na podstawie własnych podręczników od 16 lat prowadzi szkolenia w kierowanym przez siebie Autoryzowanym Centrum Szkolnia Autodesk. Spis treści: 1. Od autora Konwencje zapisu Akapity specjalne 1.1.2. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu 1.1.3. Instrukcje do ćwiczeń 2. Informacje ogólne 2.1. Uruchamianie programu 2.2. Podstawy zarządzania projektami 2.2.1. Tworzenie struktury nowego projektu 2.2.2. Uaktywnienie istniejącego projektu 2.2.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu 2.2.4. Projekt kursu R2009-MP.ipj 2.3. Zarządzanie plikami w ramach projektu 2.3.1. Otwieranie pliku 2.3.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia 2.3.3. Zapisywanie kopii pliku 2.3.4. Tworzenie nowego pliku 2.3.4.1. Szablony 2.4. Elementy okna programu 2.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 2.6. Powtarzanie ostatniego polecenia 3. Przeglądarka obiektów 3.1. Definicje wybranych obiektów 3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce 3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi 3.4. Wskazywanie obiektu 3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki 3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu 3.5.2. Anulowanie wyboru 3.5.3. Wybór wielu obiektów 3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania 3.6.1. Tryby wyboru 3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się 3.7. Edycja obiektu 3.7.1. Menu kursora i metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions 3.7.2. Dwukrotne kliknięcie 3.8. Narzędzia pomiarowe 3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania 3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania 3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych 3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych 3.11. Filtr przeglądarki 3.12. Wyłączanie elementów podstawowych 3.13. Włączanie elementów podstawowych 3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów 3.15. Zmiana nazwy elementów 3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów 3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania 3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów 4. Sterowanie wyświetlaniem 4.1. Zmiana sposobu reprezentacji modelu 4.2. Zmiana sposobu budowy obrazu 4.3. Panoramowanie (Pan) 4.4. Obracanie swobodne (Free Orbit) 4.4.1. Zmiana środka obrotu 4.5. Zmiana powiększenia (Zoom) 4.5.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 4.5.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 4.5.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) 4.5.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) 4.6. Widok na wybrany obiekt (Look At) 4.7. Widok główny (Home View) 4.8. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 4.9. ViewCube 4.9.1. Widoki standardowe 4.9.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) 4.9.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) 4.10. Obracanie ograniczone (Constrained 4.11. SteeringWheels 4.12. Sterowanie nazwanymi widokami 5. Wprowadzenie do projektowania części 5.1. Parametryczność 5.2. Obiekty 3D 5.3. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 5.4. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych 5.5. Typowy proces projektowania części 5.5.1. Modelowanie części 5.5.2. Redagowanie dokumentacji 5.5.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku 6. Szkice i więzy 6.1. Czynności wstępne 6.2. Opcje aplikacji 6.3. Ustawienia dokumentu 6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki 6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D 6.6. Szkicowanie 6.6.1. Style obiektów szkicu 6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów 6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu 6.7. Więzy geometryczne 6.7.1. Typy i symbole więzów 6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych 6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu 6.7.4. Usuwanie więzów 6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów 6.7.6. Stopnie swobody szkicu 6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające 6.8. Więzy wymiarowe 6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych 6.8.2. Ćwiczenia 6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt 6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty 6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) 6.8.4. Zmiana typu obiektu więz – wymiar 6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów 6.10. Automatyczne nakładanie więzów 6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych 6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji 6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary 6.11.3. Narzędzie Tolerancje 6.11.4. Ćwiczenia 6.12. Więzy tolerowane 6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych 6.12.2. Tolerancje globalne 6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych 6.13. Właściwości więzów i wymiarów 6.14. Widoczność więzów 6.15. Linie konstrukcyjne 6.16. Ćwiczenia sprawdzające 6.17. Specjalne techniki szkicowania 6.18. Ćwiczenia sprawdzające 6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów 6.20. Efektywność procesu szkicowania 6.21. Zadania 7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D 7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu 7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu 7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu 7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu 7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu 7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu 7.1.4. Ćwiczenia 7.2. Elementy konstrukcyjne 7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne 7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych 7.3.3.1. Wskazówki metodyczne 7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt 7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty 7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty 7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych 7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny 7.3.4.2. Zmiana rozmiaru płaszczyzny 7.3.4.3. Zmiana wartości więzu 7.3.4.4. Zmiana zwrotu wektora normalnego 7.3.5. Ćwiczenia 7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne 7.4.1. Ćwiczenia 8. Operacje parametrycznego modelowania 3D 8.1. Elementy szkicowe 8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania 8.3. Elementy okien dialogowych 8.3.1. Karta Kształt (Shape) 8.3.1.1. Przyciski wyboru profili, osi, ścieżek 8.3.1.2. Przycisk rodzaju elementu 8.3.1.3. Przycisk sposobu modelowania 8.3.1.4. Rodzaj zakończenia elementu i kierunek modelowania 8.3.1.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu 8.3.2. Karta Więcej (More) 8.3.3. Przycisk podsystemu diagnostycznego 8.4. Definiowanie profilu 8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) 8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) 8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych 8.8. Ćwiczenia 8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude) 8.8.1.1. Wskazówki metodyczne 8.8.1.2. Element bazowy 8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane 8.8.1.4. Wyciągnięcie typu Do następnego (To Next) 8.8.1.5. Wyciągnięcie typu Do (To) 8.8.1.6. Wyciągnięcie typu Od do (From To) 8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe 8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające 8.8.3. Obrót profilem (Revolve) 8.8.3.1. Wskazówki metodyczne 8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle) 8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next) 8.8.3.4. Obrót pełny (Full) 8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania 8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające 8.8.6. Wskazówki metodyczne 8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep) 8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) 8.8.9. Żebra (Rib) 8.9. Elementy wstawiane 8.10. Ćwiczenia 8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet) 8.10.2. Fazowania (Chamfer) 8.10.3. Skorupa (Shell) 8.10.4. Pochylenia (Draft) 8.11. Otwory 8.11.1. Elementy okna dialogowego 8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów 8.11.1.2. Metody określania położenia otworów 8.11.2. Ćwiczenia 8.11.2.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric) 8.11.2.2. Metoda „liniowo” (Linear) 8.11.2.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch) 8.12. Gwint (Thread) 8.12.1. Ćwiczenia 8.13. Inne operacje modelowania 3D 8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych 8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku 8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) 8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) 8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) 8.13.4. Podział ściany i części 9. Styl obiektów w modelu części 9.1. Zarządzanie stylami 9.2. Kolor 9.2.1. Zastosowanie stylu – zmiana koloru części 9.2.2. Przeglądanie stylów – kolor 9.2.3. Tworzenie nowego stylu – kolor 9.2.4. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego – kolor 9.2.5. Buforowanie stylu z biblioteki – kolor 9.2.6. Eksport stylu – Kolor 9.2.7. Edycja stylu – kolor 9.2.8. Import stylu – kolor 9.2.9. Aktualizacja stylów 9.2.10. Globalne usuwanie nieużywanych stylów 9.3. Oświetlenie 9.4. Materiał 10. Właściwości obiektów w modelu części 10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części 10.2. Edycja właściwości 10.3. Edycja iProperties 11. Edycja elementów bryłowych i części 11.1. Sposoby inicjowania operacji 11.2. System diagnostyczny 11.3. System naprawczy 11.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych 11.5. Redefinicja obiektów 11.5.1. Redefinicja szkicu 11.5.2. Redefinicja szkicu z edycją układu współrzędnych 11.5.2.1. Edycja układu współrzędnych szkicu 11.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego 12. Ćwiczenia sprawdzające 13. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części 13.1. Czynności wstępne 13.1.1. Tworzenie pliku rysunku 13.1.2. Ustawienia dokumentu 13.1.3. Szablony rysunku 13.1.4. Stałe elementy rysunku 13.1.4.1. Edycja układu arkusza 13.1.4.2. Edycja iProperties 13.2. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy 13.2.1. Ustawienia ogólne standardu 13.2.2. Dostępne style standardu 13.2.3. Domyślne wartości obiektów 13.2.4. Style główne i zależne 13.2.5. Style logiczne i określone wprost 13.2.5.1. Styl logiczny Jak warstwa 13.2.5.2. Styl logiczny Jak standard 13.2.6. Warstwy 13.2.7. Styl tekstu 13.2.8. Styl wymiarowania 13.2.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) 13.2.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu 13.2.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia 13.2.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia 13.3. Podstawy tworzenia rzutów 13.3.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu 13.3.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych 13.3.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne 13.4. Podstawy edycji rzutów 13.4.1. Zmiana położenia rzutów 13.4.2. Zmiana wyrównania rzutów 13.4.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet 13.4.3. Usuwanie rzutów 13.5. Przekroje 13.5.1. Przekrój pełny 13.5.2. Przekrój częściowy 13.5.3. Przekrój stopniowy 13.5.4. Przekrój łamany 13.6. Szczegóły 13.7. Rzuty pomocnicze 13.8. Przerwania 13.9. Wyrwania 13.9.1. Szkic skojarzony z rzutem 13.10. Rzuty szkicowane 13.11. Płat (Slice) i kadr (Crop) 13.11.1. Ćwiczenia 13.12. Edycja rzutów i ich elementów 13.12.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów 13.12.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów 13.12.2.1. Modyfikacja kreskowania 13.12.2.2. Zmiana właściwości krawędzi 13.12.3. Pobieranie więzów 13.12.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów 13.12.5. Modyfikacja definicji przekroju 13.12.6. Modyfikacja innych obiektów 13.13. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku 13.13.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D 13.13.1.1. Więzy 13.13.1.2. Wymiary 13.13.2. Inne elementy opisu rysunku 13.13.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów 13.13.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu 13.13.4.1. Indywidualna edycja wymiaru 13.13.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku 13.14. Tworzenie wymiarów 13.14.1. Typ wymiaru 13.14.2. Tryby lokalizacji 13.14.3. Inne aspekty procesu wymiarowania 13.14.4. Znajdowanie punktu przecięcia 13.14.4.1. Ćwiczenia 13.14.5. Wymiary liniowe średnicy 13.14.5.1. Ćwiczenia 13.14.6. Wymiary równoległe 13.14.6.1. Ćwiczenia 13.15. Inne narzędzia opisu 13.15.1. Parametryczne osie symetrii 13.15.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia 13.15.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia 13.15.1.3. Automatyczne osie symetrii 13.15.1.4. Ćwiczenia 13.15.2. Opisy i tabele otworów 13.15.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia 13.15.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia 13.15.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia 13.15.3. Symbole chropowatości powierzchni 13.15.3.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia 13.15.3.2. Edycja symbolu – ćwiczenia 13.15.4. Tolerancje kształtu i położenia 13.15.4.1. Ćwiczenia 13.15.5. Element odniesienia 13.15.5.1. Ćwiczenia 13.15.6. Obiekty tekstowe 13.15.6.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia 13.15.6.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia 13.15.7. Linie odniesienia 13.15.7.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia 13.15.7.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia 13.15.8. Symbole definiowane przez użytkownika 13.15.8.1. Definiowanie symbolu – ćwiczenia 13.15.8.2. Wstawianie symbolu – ćwiczenia 13.15.9. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem 13.16. Zarządzanie arkuszami 13.16.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie 13.16.1.1. Ćwiczenia 13.16.2. Usuwanie arkusza 13.16.2.1. Ćwiczenia 13.17. Zarządzanie stałymi elementami rysunku 13.18. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku 13.18.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 13.18.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia 13.18.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej 13.18.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia 13.18.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej 13.18.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only 13.18.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia 13.18.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia 13.18.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia 13.18.5.5. Pole właściwości: MATERIAŁ – ćwiczenia 13.18.5.6. Tekst typu: pole tekstowe – ćwiczenia 13.18.6. Definiowanie własnego obramowania 13.18.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia 13.18.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia 13.18.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia 13.18.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia 13.18.9. Definiowanie własnego formatu arkusza 13.18.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia 13.18.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia 13.18.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia 13.18.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia 13.19. Zapis rysunku w innym formacie 13.19.1. Eksport do pliku DWG/DXF 13.19.1.1. Ćwiczenia 13.19.2. Eksport do pliku DWF 13.19.2.1. Ćwiczenia 13.20. Import rysunku w innym formacie 13.20.1. Otwarcie pliku DWG 13.20.1.1. Import części – ćwiczenia 13.20.1.2. Import zespołu – ćwiczenia 13.20.2. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia 13.20.3. Import danych DWG do rysunku – ćwiczeni 14. Modyfikacja projektu części 15. Projekt części 15.1. Uwagi metodyczne 15.2. Modelowanie tulei 15.2.1. Czynności wstępne 15.2.2. Szkicowanie profilu 15.2.3. Modelowanie bryły bazowej 15.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych 15.2.5. Modelowanie rowka podcięcia 15.2.6. Modelowanie ścięć i zaokrągleń 15.2.7. Modelowanie otworów 15.3. Redagowanie dokumentacji tulei 15.3.1. Uwagi metodyczne 15.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym 15.3.1.2. Wariant z wyrwaniem 15.3.1.3. Tabliczka rysunkowa 15.3.2. Ćwiczenia sprawdzające 15.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem 15.3.3.1. Czynności wstępne 15.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego 15.3.3.3. Tworzenie wyrwania 15.3.3.4. Tworzenie szczegółu 15.3.3.5. Tworzenie rzutu izometrycznego 15.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji 15.4.1. Osie symetrii 15.4.2. Wymiary 15.4.3. Dołączanie adnotacji 15.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu 15.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków 15.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej 15.5.1. Wypełnianie pola Opis 15.6. Modyfikacja projektu 15.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku 15.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu 15.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach 15.6.3. Zakończenie pracy nad projektem 15.7. Uwagi końcowe 15.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu 15.8. Wydruk dokumentacji 15.9. Zadania 16. Wprowadzenie do projektowania zespołów 16.1. Podstawowe pojęcia 16.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu 16.3. Zestawienie składników (BOM) 16.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki 16.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników 16.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień 17. Zarządzanie strukturą zespołu 17.1. Czynności wstępne 17.2. Zarządzanie składnikami 17.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) 17.2.1.1. Ćwiczenia 17.2.2. Usuwanie wystąpienia 17.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) 17.2.3.1. Ćwiczenia 17.2.4. Zmiana elementów szyku w elementy niezależne 17.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia 17.2.6. Zastępowanie wystąpienia 17.2.6.1. Ćwiczenia 17.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze (Demote) 17.2.7.1. Ćwiczenia 17.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze (Promote) 17.2.8.1. Ćwiczenia 17.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu 17.2.9.1. Ćwiczenia 17.2.10. Zmiana stanu wystąpienia 17.2.10.1. Ćwiczenia 17.2.11. Uaktywnienie wystąpienia 17.2.11.1. Ćwiczenia 17.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu 17.2.12.1. Ćwiczenia 17.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia 17.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop 17.2.14.1. Ćwiczenia 18. Typowy proces projektowania zespołu 18.1. Modelowanie zespołu 18.2. Redagowanie dokumentacji zespołu 18.2.1. Prezentacje zespołu 18.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu 18.3. Modyfikacja projektu 19. Więzy montażowe 19.1. Rodzaje i typy więzów 19.2. Stopnie swobody i składnik bazowy 19.3. Przykłady więzów 19.3.1. Więzy zestawiające (Mate) 19.3.2. Więzy równoległe (Flush) 19.3.3. Więzy kątowe (Angle) 19.3.4. Więzy styczności (Tangent) 19.3.5. Więzy wstawiające (Insert) 19.4. Technika nakładania więzów montażowych 19.5. Przeglądanie i edycja więzów 19.5.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów 19.5.2. Pełna edycja więzów zespołu 19.5.3. Aktualizacja więzów zespołu 19.6. Ćwiczenia 19.6.1. Więzy zestawiające (Mate) 19.6.2. Więzy równoległe (Flush) 19.6.3. Więzy kątowe (Angle) 19.6.4. Więzy styczności (Tangent) 19.6.5. Więzy wstawiające (Insert) 20. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu 20.1. Prezentacje 20.1.1. Tworzenie widoku prezentacji 20.1.2. Rozsunięcia składników 20.1.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 20.1.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 20.1.5. Usuwanie rozsunięć 20.1.6. Sterowanie widocznością torów montażu 20.1.7. Zapis sposobu wyświetlania widoku 20.1.8. Animacje montażu 20.1.9. Zarządzanie widokami prezentacji 20.1.9.1. Praca za pomocą przeglądarki 20.1.9.2. Praca za pomocą narzędzia Animacja (Animate) 20.2. Ćwiczenia 20.2.1. Tworzenie widoku prezentacji 20.2.2. Rozsunięcia składników 20.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania 20.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji 20.2.5. Usuwanie rozsunięć 20.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu 20.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu 20.2.8. Zapis sposobu wyświetlania widoku 20.2.9. Animacje montażu 20.2.10. Praca za pomocą przeglądarki 20.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu 20.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu 20.3.1.1. Ćwiczenia 20.3.2. Rzuty nakładane 20.3.2.1. Ćwiczenia 20.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu 20.5. Ćwiczenia 20.5.1. Wyłączanie przekroj 20.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu 20.5.3. Wstawianie wykazu elementów 20.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji 20.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji 20.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji 20.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji 20.5.4.4. Edycja numerów pozycji 20.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów 20.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) 20.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) 20.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych dla wykazów elementów i numerów pozycji 20.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) 20.6.2.1. Ćwiczenia 20.7. Składniki niemodelowane 20.7.1. Ćwiczenia 21. Projekt zespołu 21.1. Sformułowanie zadania 21.2. Uwagi metodyczne 21.3. Modelowanie zespołu 21.3.1. Czynności wstępne 21.3.2. Budowa struktury zespołu 21.3.3. Więzy montażowe 21.3.4. Wybrane analizy zespołu 21.3.5. Widoki modelu zespołu 21.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku 21.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku 21.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego 21.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu 21.5. Tworzenie dokumentacji 3D 21.5.1. Tworzenie widoku prezentacji nr 1 21.5.2. Tworzenie widoku prezentacji nr 2 21.6. Redagowanie dokumentacji 2D 21.6.1. Uwagi metodyczne 21.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza 21.6.3. Tworzenie rzutu przekroju 21.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji 21.6.4. Tworzenie rzutu montażowego 21.6.5. Tworzenie drugiego arkusza 21.6.6. Korekta pierwszego arkusza 21.7. Zadania 22. Zaawansowane techniki projektowania 3D 22.1. Parametry i zmienne użytkownika 22.1.1. Ćwiczenia 22.2. Projektowanie adaptacyjne 22.2.1. Ćwiczenia 22.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia 22.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności 22.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu 22.3. Technika modeli pochodnych 22.4. Kojarzenie technik zaawansowanych 22.5. Kinematyczne więzy napędowe 22.6. Więzy prowadzące 22.7. Toczenie 22.8. Szkice 3D 22.8.1. Ćwiczenia 23. Obiekty inteligentne 23.1. iFeatures 23.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia 23.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia 23.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia 23.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia 23.2. iParts 23.2.1. Typy iParts 23.2.2. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia 23.2.2.1. Domyślne parametry generatora iPart 23.2.2.2. Ręczne definiowanie generatora iPart 23.2.3. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia 23.2.4. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia 23.2.5. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia 23.2.6. Części typu iParts użytkownika 23.2.6.1. Definiowanie generatora iParts użytkownika – ćwiczenia 23.2.6.2. Wstawianie wystąpień iParts użytkownika – ćwiczenia 23.3. iAssemblies 23.4. iMates 23.4.1. Ćwiczenia 23.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates 23.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate 23.4.1.3. Definiowanie złożonego iMate 24. Zarządzanie danymi projektowymi 24.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia 24.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia 24.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia 25. Projekt przejściowy 25.1. Kopiowanie projektu 25.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole 25.3. Biblioteka Content Center 25.3.1. Logowanie do serwera danych (ADMS) 25.3.2. Konfiguracja biblioteki Content Center 25.3.2.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień 25.3.3. Wstawianie składników z biblioteki Content Center 25.3.4. Tworzenie więzów montażowych 25.3.5. Korekta wymiarów pogłębienia 26. Specjalizowane moduły programu 26.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych 26.1.1. Ćwiczenia 26.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi 26.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną 26.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania 26.1.1.4. Spoina kosmetyczna 26.1.1.5. Spoina pachwinowa 26.1.1.6. Obróbka po spawaniu 26.1.1.7. Rysunek 2D konstrukcji spawanej 26.2. Projekt konstrukcji blaszanej 26.2.1. Ćwiczenia 26.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy 26.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej 26.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania 26.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów 27. Modelowanie mieszane 2D-3D 27.1. Zadanie projektowe 27.2. Dane wyjściowe 27.3. Koncepcja procesu projektowania 27.4. Ćwiczenia 27.4.1. Budowa modelu 2D-3D 27.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D 28. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania 28.1. Generator ram – ćwiczenia 28.1.1. Wstawianie kształtowników 28.1.2. Przycinanie kształtowników 28.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników 28.1.4. Edycja kształtowników 28.1.5. Operacje końcowe 28.2. Generator połączeń gwintowych statycznych – ćwiczenia 28.3. Generator wałów – ćwiczenia 28.4. Generator przekładni zębatych – ćwiczenia 29. Narzędzia analityczne 29.1. Analizy tradycyjne 29.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia 29.1.1.1. Podparcia i obciążenia 29.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników 29.2. Analizy wytrzymałościowe MES 29.2.1. Ćwiczenia 29.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne 29.2.1.2. Definiowanie podparć 29.2.1.3. Definiowanie obciążeń 29.2.1.4. Obliczenia 29.2.1.5. Analiza wyników 29.2.1.6. Zapis modelu MES 29.3. Analizy dynamiczne 29.3.1. Sformułowanie zadania 29.3.2. Wskazówki metodyczne 29.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia 29.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia 29.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia 29.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia 29.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia 29.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie 29.3.7.2. Kontakt 2D 29.3.7.3. Sprężyna 29.3.7.4. Amortyzator 29.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu 29.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia 29.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego 29.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia 29.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia 29.3.11. Analiza MES (obciążenie ruchem) – ćwiczenia 29.3.12. Ćwiczenia dodatkowe 30. Narzędzia prezentacyjne 30.1. Ćwiczenia 30.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio 30.1.2. Konfiguracja animacji 30.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia 30.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów 30.1.5. Powlekanie (rendering) sceny 30.1.6. Rejestracja animacji 31. Wybrane aspekty efektywności projektowania 31.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D 31.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) 31.2.1. Przykład systemu ETO 31.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji 31.2.2. Budowa systemu ETO 31.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO 32. Zadania dodatkowe 33. Zadania kontrolne 34. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonych płyt DVD-ROM i CD-ROM 34.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor 34.1.1. Instalowanie wersji testowej programu Autodesk Inventor 34.2. Instalowanie kursu 34.3. Nowsze wersje programu Autodesk Inventor 34.4. Dezinstalacja kursu Skorowidz
Autodesk Inventor® 2009PL/2009+

Opis

Autor
Andrzej Jaskulski
Wydawnictwo
PWN
Oprawa
twarda
Liczba stron
972
Wymiary
16,5x24 cm
Język
Polski
Rok wydania
2009

Specyficzne kody

Nowy

16 innych produktów w tej samej kategorii: