• Niedostępny
Program i metoda nauczania historii architektury

Program i metoda nauczania historii architektury

Indeks: Program i metoda nauczania histo

30,45 zł
Brutto

Przewodnik metodyczny jest skierowany do studentów Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej. Prezentuje on całościowe ujęcie grupy przedmiotów, które są prowadzone przez Zakład Historii Architektury i Urbanistyki. Opierając się na wykładach, ćwiczeniach, projektach i seminariach studenci - przyszli architekci mogą świadomie kształtować własne zainteresowania. Przedmioty prowadzone przez Zakład Historii Architektury i Urbanistyki tworzą ciąg tematyczny od pierwszego do ósmego semestru; dla tych, którzy zdecydują się na wykonanie projektu dyplomowego w tym Zakładzie, kontakt z nim będzie trwał praktycznie od pierwszego do ostatniego dnia studiów. 

Ilość
Niedostępny

Przewodnik metodyczny jest skierowany do studentów Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej. Prezentuje on całościowe ujęcie grupy przedmiotów, które są prowadzone przez Zakład Historii Architektury i Urbanistyki. Opierając się na wykładach, ćwiczeniach, projektach i seminariach studenci - przyszli architekci mogą świadomie kształtować własne zainteresowania. Przedmioty prowadzone przez Zakład Historii Architektury i Urbanistyki tworzą ciąg tematyczny od pierwszego do ósmego semestru; dla tych, którzy zdecydują się na wykonanie projektu dyplomowego w tym Zakładzie, kontakt z nim będzie trwał praktycznie od pierwszego do ostatniego dnia studiów. Przedmioty realizowane w ciągu ośmiu semestrów studiów przez Zakład Historii Architektury i Urbanistyki obejmują szeroką problematykę i są prowadzone w bardzo zróżnicowany sposób. Obok wykładów, które po każdym semestrze kończą się egzaminem, są prowadzone ćwiczenia, które zwłaszcza na pierwszych latach ściśle wiążą się z problematyką wykładów. Później, w miarę przebiegu semestrów, na ćwiczeniach dokonuje się stopniowo rekapitulacji wiedzy, a to wymaga samodzielnego myślenia, umiejętności syntetyzowania "przerobionego" na pierwszych semestrach materiału, obserwacji i prezentacji własnych prac, będących wynikiem zgromadzonych doświadczeń i przemyśleń. To zróżnicowanie prowadzonych zajęć ma na celu wyrobienie umiejętności dostrzegania i analizowania zjawisk, które będą zachodziły w architekturze w przyszłości i tą drogą stopniowe przygotowanie studentów do samodzielnych i świadomych poszukiwań własnej drogi twórczej. Nie bez znaczenia jest konieczność przygotowania absolwentów do dyskusji o architekturze starej i najnowszej. Prezentacja, rozmowa i argumentacja są, tak jak rysunek, narzędziami pracy architekta. Dlatego na wyższych latach studiów szczególną wagę przywiązuje się do tych właśnie umiejętności, a zajęcia stwarzają wiele okazji do dialogu i konfrontowania postaw.

Program i metoda nauczania histo

Opis

Autor
Teresa Bardzińska-Bonenberg
Wydawnictwo
Politechnika Poznańska
Oprawa
miękka
Liczba stron
163
Wymiary
17x24 cm
Język
Polski
Rok wydania
2004

Specyficzne kody

Nowy

16 innych produktów w tej samej kategorii: