- Niedostępny
Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta
Indeks: Miasto szczęśliwe. Jak zmienić n
W Publikacji „Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta” autorstwa Charlesa Montgomery przedstawiono wycieczkę przez liczne ośrodki – od Atlanty, przez Bogotę po Vancouver – Charles Montgomery pokazuje, że radykalne, progresywne miejskie decyzje polityków, architektów, mieszkańców faktycznie przekształcają jakość ich życia.
Omawiając fascynującą rzeczywistość eksperymentowania miejskiego, przekonuje, że dostosowując nasze miasta do wniosków płynących ze współczesnej neuropsychologii, możemy sprostać licznym wyzwaniom związanym z jakością miejsca, urbanizacją i ekologią.
„Miasto szczęśliwe. Jak zmienić nasze życie, zmieniając nasze miasta” to nowy głos w dyskusji o jakości życia w mieście. Opisując w książce podróż przez liczne ośrodki – od Atlanty, przez Bogotę po Vancouver – Charles Montgomery pokazuje, że radykalne, progresywne miejskie decyzje polityków, architektów, mieszkańców faktycznie przekształcają jakość ich życia. Przedstawiając fascynującą rzeczywistość eksperymentowania miejskiego, przekonuje, że dostosowując nasze miasta do wniosków płynących ze współczesnej neuropsychologii, możemy sprostać licznym wyzwaniom związanym z jakością miejsca, urbanizacją i ekologią. Autor opisuje radykalnych eksperymentatorów na podstawie rozmów z nimi – od legendarnego mera Bogoty, przez duńskiego architekta przekształcającego kolejne metropolie w przyjazne miejsca do życia po aktywistę, który zamienił paryskie autostrady w plaże i mieszkańców amerykańskich suburbii podnoszących jakość swojego otoczenia na własną rękę. „Miasto szczęśliwe” opowiada o mocy i społecznych efektach odważnych miejskich eksperymentów wprowadzanych w życie w różnych miejscach na świecie. Książka wydana przy wsparciu Canada Council for the Arts
Opis
- Autor
- Charles Montgomery
- Wydawnictwo
- Wysoki Zamek
- Oprawa
- miękka
- Liczba stron
- 508
- Wymiary
- 14x21cm
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2015
- Isbn
- 978-83-941434-2-8
Specyficzne kody
Polecane
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
MIASTA DLA LUDZI
Status: III wydanie dostępne Książka Jana Gehla „Miasta dla ludzi” (Cities for People), [...] to jedno z najważniejszych źródeł wiedzy, do jakich odnoszą się współcześni projektanci, planiści i władze miejskie na całym świecie. Jan Gehl, duński architekt i urbanista, nie tylko pisze o tym, jak sprawić, by wielkie miasta stały się przyjazne dla ludzi. Jest także autorem strategii urbanistycznych, które zostały wcielone w życie w kilkudziesięciu metropoliach w skali całego globu, między innymi w: Kopenhadze, Sztokholmie, Rotterdamie, Londynie, Ammanie, Londynie, Melbourne, Sydney, San Francisco czy Nowym Jorku. Jego idee stają sie także coraz bardziej znane w Polsce. Każda wizyta Jana Gehla w naszym kraju jest wielkim wydarzeniem, które za każdym razem przyciąga rzesze odbiorców.
RADYKALNE MIASTA
Status: nakład wyczerpany "Jedna z 10 najlepszych książek o mieście 2014 roku" The Guardian Jak wyglądają dzisiaj modernistyczne miasta przyszłości? Czego architekci mogą nauczyć się od mieszkańców slumsów? W połowie XX wieku europejskie marzenie o modernistycznej utopii przeniosło się do Ameryki Łacińskiej i odtąd to miejsce jest poligonem doświadczalnym dla najbardziej nowatorskich i odważnych pomysłów urbanistycznych.
ŚMIERĆ I ŻYCIE WIELKICH...
Publikacja ŚMIERĆ I ŻYCIE WIELKICH MIAST AMERYKI autorstwa Jane Jacobs była dziennikarką (redaktorką magazynu „Architectural Forum”), pasjonatką architektury i miejskiego życia, a jednocześnie oburzoną obywatelką Nowego Jorku, która na własnej skórze odczuwała skutki arogancji i megalomanii władz miasta, urbanistów i deweloperów.
Wskutek ich decyzji jej ukochana dzielnica Greenwich Village miała zostać przecięta autostradą Lower Manhattan Expressway, setki budynków wyburzone, a ich mieszkańcy przesiedleni.
Dynamika Formy...
W Publikacji Dynamika Formy Architektonicznej autorstwa Arnheima Rudolfa przedstawia autorytet psychologicznej interpretacji sztuk wizualnych, zwraca swój doświadczony wzrok w stronę wizualnych aspektów budowli, przykładając swoją teorię do specyficznych cech medium jakim jest architektura.
Autor szuka nieoczywistych percepcyjnych wytworów architektury z typową dla siebie jasnością i precyzją. W kręgu jego zainteresowań znalazła się m.in. analiza porządku i nieporządku w dizajnie, natura wizualnego symbolizmu, relacja między funkcjonalnością a percepcyjną ekspresją.
Sztuka i percepcja...
Sztuka i percepcja wzrokowa mówi o procesie percepcji w ujęciu psychologicznym i opisuje jak oko percypującego organizuje postrzegany materiał w odniesieniu do psychologicznych uwarunkowań. „Oczywiste stało się, że cechy, którymi wyróżnia się praca myśliciela i artysty, charakteryzują każdą czynność umysłu. Także psychologowie zaczęli dostrzegać, że fakt ten nie jest przypadkowy: różne zdolności umysłu podlegają tym samym prawom, ponieważ umysł zawsze działa jako całość. Każde postrzeganie jest również myśleniem, każde rozumowanie – intuicją, każda obserwacja – odkryciem.” R. Arnheim „W Ego i Id Freud argumentował, że proces myślowy, nie mówiąc nic o świadomej intelektualnej pracy, nie może istnieć w niesforności doświadczenia wizualnego.
ORNAMENT I ZBRODNIA. Eseje...
Książka ORNAMENT I ZBRODNIA. Eseje wybrane autorstwa Adolfa Loos jest pierwszą polską publikacją wyboru esejów architekta i publicysty, która wypełnia dotkliwie odczuwalną lukę.
Niepowtarzalne, prowokacyjne eseje zagorzałego krytyka eklektycznej stylistyki przełomu wieków położyły fundament pod modernistyczny przewrót w architekturze i choć często dotyczą wydarzeń sprzed około stu lat, brzmią dziś bardzo aktualnie: wezwanie do kierowania się rzeczywistymi potrzebami, a nie powierzchownymi aspiracjami, eksponowania natury materiałów i technologii, ekonomicznego i celowego podejścia do architektury.
Patchwork. Architektura...
Książka Patchwork. Architektura Jadwigi Grabowskiej-Hawrylak, choć towarzyszy wystawie pod tym samym tytułem, nie jest ani katalogiem, ani klasyczną monografią. Składa się z dwunastu w dużym stopniu niezależnych esejów, skoncentrowanych na różnych zagadnieniach. Punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów są niekiedy pojedyncze projekty, innym razem grupy obiektów o zbliżonej funkcji czy zbliżonym typie, czasem zaś zjawiska stylistyczne lub uwarunkowania społeczno-polityczne. W kilku wypadkach tła jest być może nawet nieco za dużo jak na opracowanie monograficzne. Zabieg ten, choć obarczony sporym ryzykiem generalizacji, został jednak zastosowany w pełni świadomie.