Since first publication in 1998, Towards a New Museum has achieved iconic status as a seminal exploration of the late-20th-century revolution in museum architecture: the transformation from museum as restrained container for art to museum as exuberant companion to art. Author Victoria Newhouse critiqued numerous institutions for the display of art opened in the 1970s, 1980s, and 1990s, culminating in Frank Gehry's Guggenheim in Bilbao and Richard Meier's Getty Center in Los Angeles.
Since first publication in 1998, Towards a New Museum has achieved iconic status as a seminal exploration of the late-20th-century revolution in museum architecture: the transformation from museum as restrained container for art to museum as exuberant companion to art. Author Victoria Newhouse critiqued numerous institutions for the display of art opened in the 1970s, 1980s, and 1990s, culminating in Frank Gehry's Guggenheim in Bilbao and Richard Meier's Getty Center in Los Angeles. In this expanded edition, she continues her investigation of new museums, assessing the radical, 21st-century changes that have propelled Herzog & de Meuron's De Young Museum in San Francisco and SANAA's 21st Century Museum of Contemporary Art in Kanazawa, Japan, to the forefront of this building type. Among the institutions added to this new edition are the Giovanni and Marella Agnelli Pinacoteca, perched atop an enormous Fiat factory in Turin, Italy, and the Nasher Sculpture Center in Dallas, both by Renzo Piano Building Workshop; three notable updates of the museum as sacred space, two by Yoshio Taniguchi and one by SANAA; the Lois & Richard Rosenthal Center for Contemporary Art in Cincinnati by Zaha Hadid; and expansions of the Reina Sofia Museum of Modern Art in Madrid by Ateliers Jean Nouvel, the Walker Art Center in Minneapolis by Herzog & de Meuron, and the Museum of Modern Art in New York by Taniguchi. Finally, the De Young Museum, reflecting its own eclectic conditions, and the 21st Century Museum, consisting of non-hierarchical spaces for every conceivable kind of contemporary artwork as well as facilities for social exchange, are innovative hybrids that propose new directions for the future of museum architecture.
Dostępność:na zamowienie Paris, the supreme city of beauty and romance, has fueled the imagination of great writers, poets, painters, and lovers of life throughout the ages. But beyond Paris' outward charm and elegance lie hidden treasures around every beguiling corner.
Bielajewo, zwyczajne moskiewskie osiedle, powinno uzyskać status zabytku. To standardowe do bólu blokowisko wzniesione zostało w ramach wielkiego chruszczowowskiego programu mieszkaniowego, który rozpoczął się w 1954 roku — bloki i przestrzenie pomiędzy nimi są pozornie identyczne jak w tysiącach innych osiedli z tamtych czasów. A jednak Bielajewo jest inne — było bowiem scenerią pojawienia się, rozkwitu i zniknięcia moskiewskich konceptualistów. Jego architektura została wpisana między wersy ich wierszy, uwieczniona na grafikach, przemyślana w performance’ach.
This publication demonstrates what effect high-qualtity and mordern architecture has on hospitals, doctor's offices, pharmacies and other health institutions, and what the future-oriented tendencies are for health sector buildings. The book offers a qualified selection of more than 60 projects around the world. Using photos, diagrams and floor plans, it illustrates the significance that a humanitarian architectural language will have in the modern and ever-changing health field. An index of contact information of the designers and architects is enclosed.
O nadzwyczajnym sukcesie tego przewodnika po Paryżu (w ciągu roku sprzedano 400 tys. egzemplarzy) przesądziło oryginalne podejście do tematu. W 21 rozdziałach zamieszczono setki zdjęć rysunków i map prezentujących najciekawsze i najbardziej nietypowe miejsca nad Sekwaną do których najłatwiej dotrzeć metrem. Towarzyszą im opisy historycznych faktów i ciekawostki typu gdzie rośnie najstarsze w Paryżu drzewo lub gdzie stoi najstarszy dom. Jeśli wybierasz się do Paryża to przewodnik ten będzie niezwykle korzystną inwestycją.
To przepiękna pozycja albumowa prezentująca najpiękniejsze budowle. Znajdziesz tu informacje o Stonehenge - najsłynniejszej i najbardziej tajemniczej budowli z neolitu, o egipskich piramidach, wiszących ogrodach Semiramidy czy świątyni Artemidy w Efezie. Wybierzesz się na Faros, gdzie zwiedzisz latarnię morską, a w Jordanii zwiedzisz ruiny Petry - miasta wykutego w skałach...
W albumie dwoje znanych fotografów - Anna Olej i Krzysztof Kobus - prezentuje ponad 70 najpiękniejszych i najcenniejszych kościołów katolickich w Polsce. Na blisko 400 zdjęciach można się przyjrzeć ich nietuzinkowej architekturze, zachwycić wystrojem, poznać wyjątkowe skarby, relikwie i przedmioty kultu.
Przepięknym fotografiom towarzyszy opis każdej świątyni, autorstwa Adama Dylewskiego, historyka sztuki i krajoznawcy, dysponującego szeroką wiedzą o sakralnej architekturze w Polsce, w sposób niezrównany łączącego rzetelną informację z przystępnym językiem.
SKAMIENIAŁE DREWNO DRZEW GATUNKÓW LIŚCIASTYCH, IGLASTYCH ORAZ PAPROCI autorstwa Aleksandry Niemirowskiej publikacja przeznaczona dla kolekcjonerów skamieniałości i minerałów, miłośników natury oraz wszystkich zainteresowanych naukami przyrodniczymi,
pozwalająca odbiorcy poznanie skamieniałego drewna wielu gatunków roślin drzewiastych w oparciu o fotografie zmineralizowanych szczątków.
Rekomendujemy PT Czytelnikom książkę, będącą drugim tomem serii wydawniczej „Początki architektury sakralnej w Polsce Centralnej”. Od czasu rozpoczęcia prac terenowych i studiów kameralnych, elementarnego poznania i opublikowania wyników badań dotyczących kościołów w Strońsku nad Wartą oraz w Krzyworzece i Rudzie koło Wielunia, udało się bowiem wzbogacić wiedzę o kolejnych świątyniach: w Żarnowie, Skrzynnie i Skrzyńsku, leżących na terenie tzw. Zapilicza oraz o kościele w Buczku koło Łasku i o zespole klasztornym sieradzkich dominikanów. Informacje o badaniach tych właśnie kościołów udało się zawrzeć w niniejszym tomie.
This copiously illustrated book presents a varied selection of windows from Europe's architectural capitals. A plenitude of high-quality photographs reveals the intriguing divesity of style, proportions and color in European window design of all epochs.
This is the fourth edition of the highly acclaimed Beta-Plus yearbooks. Stunning photographs, detailed plans and comprehensive project descriptions of this year's most astonishing contemporary houses.
Dostępność: na zamówienie
Połączone i zaktualizowane wydanie El Croquis nr 60 oraz 84. Dodano najnowsze realizacje omawianych przedtem projektów takich jak Tate Gallery of Modern Art w Londynie czy też Biblioteki Eberswalde.
Dostępność:na zamowienie
Kolejna czwarta część architektury współczesnej Philipa Jodidio. Bogato ilustrowana. Miękka okładka,wymiary 19,6x24,9 cm, 576 stron.
The Montpellier School of Architecture (France), under the tutelage of Nicolas Crégut, devoted a monographic study of our single-family homes, a course we called “Sunlight Houses” and which today lends its name to this book. The title made reference to that other book by Le Corbusier (When the Cathedrals were White) and the Tom Wolfe’s chapter from From Bauhaus to Our House in which he describes the arrival of the modern architects from Central Europe to America in the 40′s as the arrival of the “the white gods”, and he backs a color which is the very essence of the light now being threatened by those in the government who prefer to vindicate earth tones in order to “integrate architecture into a certain neo-rural context”.
Poradnik pokazuje, jak zabudować kominek, piec kuchenny, piec domowy, grill ogrodowy, aby dodać domowi ciepła i stworzyć w ogrodzie miły zakątek do spotkań i biesiad z przyjaciółmi. Zawiera liczne projekty, które można realizować krok po kroku.
We tend to divide buildings into two basic categories—private structures such as houses, and public buildings like railway stations, concert halls or museums. Public buildings have limits of their own: whether a courthouse or an airport, a stadium or college campus, questions of style, function or cost are clearly posed. Resolving such tensions is just one of many serious questions that arise when the definition of public architecture is at stake. This book explores the most creative responses to these and related issues, and shows how in recent years, public architecture has undergone a tremendous upheaval, an aesthetic awakening of sorts.