- Niedostępny
CZYM JEST WZORNICTWO?
Indeks: CZYM JEST WZORNICTWO?
Książka ta prezentuje konkretne produkty, umożliwiając dokładne zapoznanie się z procesami projektowania. Jakie są główne aspekty tworzenia produktu, okres jego użytkowania, i rynek? Celem tej książki jest ukazanie materialnych i metafizycznych aspektów w projektowaniu produktu. Wzornictwo przemysłowe to wieloznaczny termin zawierający w sobie projektowanie oświetlenia, mebli, grafikę, modę a także projektowanie przemysłowe.
Książka ta prezentuje konkretne produkty, umożliwiając dokładne zapoznanie się z procesami projektowania. Jakie są główne aspekty tworzenia produktu, okres jego użytkowania, i rynek? Celem tej książki jest ukazanie materialnych i metafizycznych aspektów w projektowaniu produktu. Wzornictwo przemysłowe to wieloznaczny termin zawierający w sobie projektowanie oświetlenia, mebli, grafikę, modę a także projektowanie przemysłowe. Wraz z komunikacją globalną, ograniczenia percepcji i materii zacierają się. Różnorodność narzuca nowe formy komunikacji, konfrontacji i kreatywności. Zjawisko to widoczne jest w portfoliach różnych projektantów prezentujących odmienne style. Jednakże, wciąż istnieją (i zawsze będą istnieć) wąskie specjalizacje w dziedzinie projektowania produktu. Czy projektanci to nowa generacja futurologów? Nie, ale powinni znać potrzeby ludzi, umieć odczytać relacje między przeszłością, teraźniejszością a przyszłością, oraz przewidywać zmiany polityczne, społeczne i emocjonalne jakie zachodzą w ich otoczeniu. Rozwój technologii w systemach informacyjnych i logistycznych sprawił, że "globalni sąsiedzi" zbliżyli się do siebie. Projektowanie stało się nową formą ekspresji, zaś produkty - środkiem wymiany. Produkty jako wymienniki tworzą dochód. Postrzeganie designu w biznesie zmieniło się. Jest ono obecnie kluczowym elementem wielkich korporacji. Firmy zauważyły, że inwestowanie w design jest opłacalne. Dokładnie przemyślany produkt może stać się ikoną - wizytówką firmy lub projektanta. Gwarantuje też wyjątkową pozycję na rynku. Projektowanie produktu dotyczy tworzenia obiektu począwszy od rysunków, szkiców, prototypów lub modeli, poprzez fazę produkcji, logistyki, aż po dystrybucję. Produkty są projektowane zgodnie z określonymi wartościami wyznaczonymi przez projektanta, klienta lub końcowego użytkownika. Produkt "istnieje" dopóki moda lub postęp technologiczny nie narzucą nam nowego kryterium wyboru. Jak można tworzyć w sposób bardziej innowacyjny i odważny uwzględniając jednocześnie oczekiwania użytkowników? Produkty określają naszą pozycję społeczną. Może prowadzić to do manipulowania kontekstem społecznym produktu. Obecnie możliwości wyboru są nieograniczone. Jak, wobec tego, ulepszyć istniejący przedmiot lub zaoferować coś nowego? W obliczu globalizacji i nowych technologii, twórcy powinni na nowo zastanowić się nad pytaniem "czym jest wzornictwo" Na kim spoczywa odpowiedzialność za projektowanie przyszłości i spełnianie naszych oczekiwań?"
Opis
- Autor
- Slack Laura
- Wydawnictwo
- ABE Marketing
- Oprawa
- miekka
- Liczba stron
- 256
- Wymiary
- 17x22cm
- Język
- Polski
- Rok wydania
- 2007
Specyficzne kody
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
MAŁA PRZESTRZEŃ DUŻY KOMFORT
Filarem spraw większych jest to, co małe i niepozorne. Koncentrowanie się na konkrecie bywa ucieczką od spraw ogólnych, ale również zaangażowanie w sprawy ogólne bywa także często ucieczką od konkretu. Rzecz zaś w tym, aby poprzez pochylenie się nad drobiazgiem, dostrzec ogół.
CZYM JEST PROJEKTOWANIE...
Problematyka Publikacja Czym jest projektowanie wystaw? to najlepszy przewodnik po licznych aspektach tej dynamicznie rozwijającej się dziedziny. Porusza wszystkie zagadnienia, jakie wiążą się z przestrzennymi bądź graficznymi rozwiązaniami, dotyczącymi miejsc i obiektów. Począwszy od krótkiej historii projektowania przestrzeni wystawienniczych, książka porusza wszelkie zagadnienia, jakie dotyczą tematu, włączając najbardziej współczesne rozwiązania. Nie zapomina o efektywnej komunikacji z odbiorcą i wpływie rozwoju technologii na design. Autorzy zastanawiają się, co tworzy wystawę, i odkrywają granice między przestrzenią wystawienniczą, przestrzenią publiczną a sztuką.
TEORIE I MANIFESTY...
TEORIE I MANIFESTY ARCHITEKTURY WSPÓŁCZESNEJ autorstwa Charles Jencks oraz Karl Kropf Dostępny II nakład
Wydana po raz pierwszy w 1997 roku antologia pt. "Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture", jest spójnym i przemyślanym wyborem tekstów najważniejszych myślicieli oraz praktyków architektury współczesnej. Drugie, będące podstawą polskiego tłumaczenia wydanie książki prezentuje także najnowsze trendy w teorii architektury. Książka jest obowiązkową lekturą zarówno dla studentów, jak i profesjonalistów.
ILUSTROWANY ELEMENTARZ DIZAJNU
Dizajn jest wszędzie! Drogi rodzicu, drogi dzieciaku, czy myśleliście o tym, jak powstały rzeczy, które mamy wokół siebie? Kto zdecydował, jak mają działać, z czego mają być zrobione i jak mają wyglądać? Kto je zaprojektował? Bo właśnie na tym polega projektowanie, czyli dizajn. A zaprojektowane jest naprawdę wszystko: i rzeczy bardzo małe, jak spinacz do papieru, i te bardzo duże, jak samolot; i te zwyczajne, jak wiadro, i eleganckie jak perfumy; i rzeczy do ubrania, jak trampki, i do jedzenia, jak cukierki.
WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ
Wznowienie poszukiwanej – bo obowiązkowej – książki z 2011 roku, jednej z pierwszych, a także jednej z najbardziej do dziś wartościowych pozycji dotyczących projektowania graficznego. WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to blisko czterdzieści tekstów stanowiących zwięzły przegląd teorii i historii dizajnu ostatnich stu lat, lecz tak naprawdę – niezbędnik każdego projektanta i niewyczerpane źródło inspiracji. To nie jest kolejna książka z obrazkami. To eseje, apele i polemiki najważniejszych teoretyków i praktyków projektowania graficznego na świecie. Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez następne pokolenia, to przyglądanie się, jak powtarzają twoje głupie błędy – pisze Jeffery Keedy.
Revit Architecture....
Revit Architecture 2010 to najnowsza wersja innowacyjnego oprogramowania BIM (modelowanie informacji o budynku), opracowanego z myślą o architektach, projektantach wnętrz i urbanistach. Jest to bezkonkurencyjne narzędzie do modelowania trójwymiarowego. Pozwala na tworzenie dokumentacji technicznej, a ponadto gwarantuje możliwość wprowadzania zmian w dowolnym miejscu i na każdym etapie powstawania projektu. Opracowując zawartość tego podręcznika, autorzy opierali się przede wszystkim na własnych doświadczeniach zdobytych w trakcie pracy, licznych szkoleń i spotkań z użytkownikami programu Revit.
JĘZYK RZECZY. Dizajn i...
JĘZYK RZECZY. Dizajn i luksus, moda i sztuka. W jaki sposób przedmioty nas uwodzą? autorstwa Sudjic Deyan odpowiada na takie pytania jak: Czemu wymarzony komputer pod dwóch latach wydaje się nam bezużytecznym, tandetnym złomem? Z jakiego powodu niektóre przedmioty stają się fetyszami, a inne archetypami?
Co dziś jest prawdziwym luksusem: posiadanie pewnych rzeczy czy raczej rezygnacja z nich? Dlaczego dajemy się wciągać w obłędny trans konsumpcji?