- Niedostępny
Geografia urbanistyczna
Indeks: Geografia urbanistyczna
Jest to praca porządkująca dotychczasową wiedzę w zakresie geografii osadnictwa, skonstruowana pod kątem możliwości jej wykorzystania w działalności urbanistycznej. Podręcznik bardziej pobudza do dyskusji i studiowania, niż prezentuje „jedynie słuszne” poglądy do zapamiętania (...).
Jest to praca porządkująca dotychczasową wiedzę w zakresie geografii osadnictwa, skonstruowana pod kątem możliwości jej wykorzystania w działalności urbanistycznej. Podręcznik bardziej pobudza do dyskusji i studiowania, niż prezentuje „jedynie słuszne” poglądy do zapamiętania (...). ze Wstępu Interdyscyplinarny podręcznik geografii urbanistycznej, w którym Autorzy omawiają problematykę miejską z różnego punktu widzenia. Opracowanie obejmuje zarówno tematykę badawczą geografii miast, klimatologii, geografii społecznej, geodemografii, historii urbanistyki, jak i wiedzą praktyczną dotyczącą fizjografii urbanistycznej, inwentaryzacji urbanistycznej czy waloryzacji i wyceny nieruchomości miejskich. Przedstawiono także zastosowanie Systemów Informacji Przestrzennej w geografii urbanistycznej. Każdy rozdział kończy repetytorium w formie pytań oraz wykaz literatury podstawowej. Podręcznik jest bogato ilustrowany oryginalnymi wykresami, rysunkami i mapami. Książka przeznaczona jest dla studentów różnych kierunków zajmujących się problematyką miejską, przede wszystkim w ramach studiów z zakresu geografii, gospodarki przestrzennej, socjologii, ekonomii, turystyki, architektury i urbanistyki. Będzie również przydatna dla pracowników naukowych i praktyków zajmujących się urbanistyka i planowaniem przestrzennym.
Opis
- Autor
- Liszewski Stanisław
- Wydawnictwo
- PWN
- Oprawa
- miekka
- Liczba stron
- 432
- Wymiary
- 16.8x23.8cm
- Język
- polski
- Rok wydania
- 2012
Specyficzne kody
16 innych produktów w tej samej kategorii:
Klienci, którzy zakupili ten produkt, kupili również:
Modernizacja osiedli...
Zapobieganie przestępczości...
Słownik psychologii...
Słownik psychologii architektury to podręcznik dla studentów architektury. Przedmiot "Psychologia percepcji" znalazł się wśród minimalnych wymagan stawianych przez Ministerstwo Edukacji propgramom nauczania na kierunku architektura i urbanistyka. Pierwsze wydanie opublikowano w 1997 r. W okresie jaki upłynął od jego ukazania się, znacznie wzrosła na świecie i w naszym kraju świadomość tego, że wiedza z zakresu psychologii środowiskowej jest potrzebna architektom i projektantom dla lepszego działania profesjonalnego.
GUST NASZ POSPOLITY
Status: nakład wyczerpany Jaka architektura podoba się Polakom? Najkrótsza odpowiedź na to pytanie brzmiałaby: ładna. I prawdopodobnie można by na tym poprzestać, gdyby nie fakt, że określenie to jest nieostre i wieloznaczne. Bo czy Hotel Bristol może podobać się w taki sam sposób jak Dworzec Centralny? Czy istnieje jeden uniwersalny zestaw narzędzi pozwalający oceniać estetykę architektury? Gust nasz pospolity — wbrew twierdzeniu, że o gustach się nie dyskutuje — jest próbą wiwisekcji naszych wyborów, preferencji i upodobań estetycznych.
Czy miasto jest niepotrzebne?
Ostatnia dekada to okres wyraźnych zmian społeczno-przestrzennych w polskich miastach. Inwestycje w miejskim centrum, powstawanie nowych deweloperskich osiedli mieszkaniowych, ekspansja wielopowierzchniowych obiektów handlowo-usługowych i powiększanie się przedmieść – to tylko wybrane przejawy i elementy tych zmian. Towarzyszą im przemiany wartości i praktyk przestrzennych mieszkańców i użytkowników miasta. Książka podejmuje temat postaw szczególnej kategorii mieszkańców wobec miasta – nastolatków w wieku gimnazjalnym.
WARSZAWA NIEZAISTNIAŁA
Dostępność: w tej chwili niedostępna Warszawa niezaistniała Jarosława Trybusia to pierwsza publikacja zbierająca nierozpoznane dotąd i rozproszone projekty tworzone z myślą o Warszawie wczesnych lat 40. XX wieku. Stolica Polski, młodego kraju o mocarstwowych ambicjach przygotowywała się do Powszechnej Wystawy Krajowej, planowanej na 1944 rok w okolicy Saskiej Kępy. Rok ten miał stać się datą graniczną, od której w przyszłości liczono by okres rozkwitu nowoczesnej europejskiej metropolii.
Praktyczny marketing miast...
"Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem" - to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym. Robert Stępowski, ekspert marketingu miejsc, redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu.