GEOINFORMACJA. Wprowadzenie do systemów organizacji danych i wiedzy
Indeks: GEOINFORMACJA. Wprowadzenie do s
97,62 zł
Brutto
Wiedza, postrzegana jako kapitał, wymaga odpowiedniego zarządzania odwołującego się do rozwiązań systemowych, wykorzystujących współczesne technologie komunikacyjne, które tworzą dedykowane systemy jej organizacji (SOW). W ramach budowanych systemów SOW definiowane są wszelkiego rodzaju niezbędne narzędzia organizowania informacji, które umożliwiają zarządzanie skodyfikowaną w różnych środowiskach sieciowych wiedzą formalną, w tym w szczególności internetowych serwisach informacyjnych, systemach informacji przestrzennych (GIS) czy innych bazach danych, które wykorzystywane są do różnych celów.
Wiedza, postrzegana jako kapitał, wymaga odpowiedniego zarządzania odwołującego się do rozwiązań systemowych, wykorzystujących współczesne technologie komunikacyjne, które tworzą dedykowane systemy jej organizacji (SOW). W ramach budowanych systemów SOW definiowane są wszelkiego rodzaju niezbędne narzędzia organizowania informacji, które umożliwiają zarządzanie skodyfikowaną w różnych środowiskach sieciowych wiedzą formalną, w tym w szczególności internetowych serwisach informacyjnych, systemach informacji przestrzennych (GIS) czy innych bazach danych, które wykorzystywane są do różnych celów. Potrzeba tworzenia tego rodzaju systemów organizacji wiedzy jest koniecznością wynikającą z informacyjnego nadmiaru niewyselekcjonowanych i nieprzetworzonych danych i informacji, które przytłaczają w swojej masie przeciętnego ich odbiorcę. Odszukanie np. w Internecie wiarygodnych informacji, niezbędnych przy wykonywaniu określonych zadań, jest przy tym czasochłonne i obarczone poczuciem trudnej do zdefiniowania niepewności, odniesionej do jakości i kompletności pozyskanych tym sposobem danych i informacji. W tworzonych systemach wykorzystywane są różnorodne narzędzia, poczynając od stosunkowo prostych list terminów, poprzez taksonomie, schematy klasyfikacyjne i kategoryzacje, tezaurusy, ontologie, sieci neuronowe czy inne tego rodzaju modele. W książce przedstawiono m.in. zagadnienia związane z możliwością opisu świata rzeczywistego za pomocą wybranych modeli baz danych, ze szczególnym uwzględnieniem sposobu ich reprezentacji w modelach pojęciowych, wybrane zagadnienia dotyczące właściwości danych przestrzennych, sposoby klasyfikowania obiektów przestrzennych, a także istotny problem niepewności dotyczący przetwarzania danych geoinformacyjnych, związanych z reprezentacją poszczególnych encji świata rzeczywistego w modelach konceptualnych z wykorzystaniem systemów GIS. Z uwagi na interdyscyplinarny charakter, książka adresowana jest do każdego, kto interesuje się tematyką dotyczącą analizy danych przestrzennych i zastosowaniami praktycznymi geoinformatyki, a w szczególności tworzeniem systemów organizacji danych i wiedzy oraz zarządzania nimi z wykorzystaniem narzędzi geoinformacyjnych. Może być ona przydatna w pogłębieniu wiedzy w zakresie teoretycznych podstaw budowy modeli baz danych, umożliwiających pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie, analizę, interpretacje i udostępnianie danych geoprzestrzennych, stanowiących reprezentację opisywanego świata rzeczywistego.
Najnowsze wydawnictwo Muzeum Powstania Warszawskiego p.t.: „Archimapa. Dziedzictwo Architektury Warszawy lat 1945 – 1989” autorstwa Marii Sołtys i Marka Kucińskiego, architektów SARP, to ważny merytoryczny głos w burzliwej dyskusji, która niedawno przetoczyła się przez Polskę, na temat wykreślania z ewidencji zabytków obiektów wybudowanych po II wojnie światowej.
Featuring 75 of the world’s most influential architects, this book presents the story of 20th-century architecture through the fascinating personal stories and significant works that have shaped the field.
Arranged in a broadly chronological order, the book gives the reader a sense of the impact that inventive individuals have had on the development of architecture and our built environment. Key dates in the architects’ careers are listed in timeline features, allowing the author freedom to move beyond well-known biographies to analyze the buildings and map out the exciting visions behind them.
With insightful text describing carefully selected examples, this is a dynamic and unique guide to the architects whose visions have created the buildings around us.
Praise for "The Complete Works": 'In light of the growing and generalrecognition of Gaudi's work, 150 years after his birth, I ponder thereason for this phenomenon, which is so unusual in the field ofarchitecture. Gaudi did not become a success as a result of the quantityof works completed, since he only directed about 20 important projects.Nor is his success due to the wide geographic diffusion of his buildings,since the majority of them are concentrated in the city of Barcelona.Neither is the architect's fame due to the fact that he was a greatpromoter of his work and character, since he isolated himself fromeverything that could disturb his work. Nor were his proposals acceptedwith enthusiasm by his contemporaries who, in general, were hostiletowards them.Gaudi's secret was probably knowing how to tacklearchitectural creation in a distinct manner, without artistic or technicalprejudices. His knowledge of the trades and the procedures of constructionpermitted him to stand out in his era. He was a virile and overwhelmingindividual, capable of breaking tradition, with fidelity to historicstyles and the determination to please the euphoric bourgeoisie of the1900s. He replanted the essence of architecture and reconsidered tastesand materials, procedures, techniques, systems of calculation, geometricrepertoires etc. Gaudi was a visionary; even though there are people whodare to state it, basing their argument on a hypothetical esotericism ofthe system of symbols that he used. Gaudi was one of the most illustriousminds in the transition from the 19th to the 20th century' - Excerpt fromthe introduction by Daniel Giralt-Miracle, General commissioner of theInternational Year of Gaudi.
This impressive international survey addresses a broad selection of contemporary architecture in 3 hefty sections; commercial, residential and public cultural spaces. The buildings and structures have been selected based on the way they've successfully addressed their core functions while remaining inviting and stimulating. A portable music pavilion, a treehouse restaurant and gallery renovation rub elbows in the commercial section. In the Public Spaces section, an innovative nursery school layout in Sweden keeps good company with the training center for an Argentinian football club and a Slovenian chapel. Residential dwellings include a Finnish villa, a "Bamboo Forest House" in the UK and a hillside residence in Seattle designed to make the best of a difficult site.
Publikacja "PATIO. Fachowe rady" odpowiada na pytanie jak najlepiej wykorzystać ogród - czy to maleńką przydomową działkę, czy dużą działkę na wsi - budując patio, układając ścieżki i chodniki, żeby stworzyć przyjemną dla użytkowników przestrzeń życiową.
Dostępność: na zamówienie Sections through a Practice: Cesar Pelli & Associates offers a unique analysis of the diverse and significant work of Cesar Pelli & Associates. Based on a concept by Bruce Mau Design, the book draws upon the firm's entire body of work to reveal themes that cross in multiple and distinct directions. It focuses on a series of these themes, making the firm's practice tangible, offering a richer, truer rendering and understanding of its work.
Są filtrami, które łagodnie łączą wnętrze z zewnętrznymi przestrzeniami otaczającymi rozmaite budynki. Tarasy stały się najważniejszą przestrzenią uzupełniającą współczesny dom. Czy są one otwarte, przykryte, wspornikowe lub przechodzą na poziom terenu lub jako zielony dach - tarasy zawsze powiększają przestrzeń poprzez wejście w strefę zewnętrzną poza naszym domem. Ta książka pokazuje rozmaite projekty tarasów podnoszące jakość każdego domu.
Dostępność: na zamówienie In the modern architecture, wood plays an especially central role, and the significance of this wonderfully diverse raw material in the design of sophisticated buildings and interiors continues to increase.Historically speaking, building without wood is practically unimaginable.Over the centuries, skills and traditions in the industrial arts harbouring an immense wealth of experience have evolved on virtually all continents.
Publikacja DEKARSTWO I BLACHARSTWO BUDOWLANE autorstwa Włodzimierza Martinka, Zygmunta Michnowskiego omówiono materiały dekarskie, sprzęt niezbędny do robót dekarskich i blacharskich oraz wykonawstwo i warunki techniczne odbioru podkładów i pokryć z blachy, papy, dachówki i tworzyw sztucznych.
Przedstawiono wiadomości odnoszą się do bhp, organizacji, planowania, normowania i rozliczania robót dekarsko-blacharskich. Podręcznik do nauki przedmiotu technologia, dla ucznia szkoły zasadniczej, zawód: dekarz-blacharz.
Bogato ilustrowana i doskonale udokumentowana książka stanowi omówienie sztuki i architektury islamu od VII do połowy XIII wieku. W tej epoce w kulturze muzułmańskiej kształtowały się nowe prądy artystyczne, które rozwijały się przez całe średniowiecze na rozległym obszarze, obejmującym ziemie od Atlantyku po Indie. W prezentacji tych nurtów autorzy uwzględnili najnowsze wyniki badań. Opisali rozwój licznych regionalnych ośrodków sztuki w Hiszpanii arabskiej, Afryce Północnej, Egipcie, Wielkiej Syrii, Anatolii, Iraku, Arabii i Jemenie oraz w zachodnich i północno-wschodnich prowincjach Iranu. Sztuka na terenach zdominowanych przez islam i władzę muzułmańską została przedstawiona w układzie chronologicznym.
Dostępność: na zamówienie
GA DOCUMENT - znakomita seria dokumentalna o architekturze - tom 78 - ENRIC MIRALLES BENEDETTA TAGLIABUE, JOS-CRUZ OVALLE, JEAN NOUVEL, MANSILLA + TU'N, MEYER EN VAN SCHOOTEN.
Brick is a fresh, insightful and surprising look at one of the world's most familiar and popular building materials. From the strange remains of the Ziggurat of Ur dating from 2100 BC, to formidable mills of the industrial revolution, the humble brick has been an architectural staple for centuries. The world's best architects have explored the qualities of brickwork. Alvar Aalto, Antoni Gaudi, Jorn Utzon, Frank Gehry, and Mies van der Rohe all built with the material, and bricks were integral to Frank Lloyd Wright's vision for an American vernacular in his Prairie Houses.
Status: nakład wyczerpany Jaka architektura podoba się Polakom? Najkrótsza odpowiedź na to pytanie brzmiałaby: ładna. I prawdopodobnie można by na tym poprzestać, gdyby nie fakt, że określenie to jest nieostre i wieloznaczne. Bo czy Hotel Bristol może podobać się w taki sam sposób jak Dworzec Centralny? Czy istnieje jeden uniwersalny zestaw narzędzi pozwalający oceniać estetykę architektury? Gust nasz pospolity — wbrew twierdzeniu, że o gustach się nie dyskutuje — jest próbą wiwisekcji naszych wyborów, preferencji i upodobań estetycznych.
Podręcznik zawiera kompletny kurs projektowania parametrycznego i nieparametrycznego 2D/3D oraz drukowania dokumentacji wyrobów dowolnej branży i o dowolnym stopniu złożoności, za pomocą programów: AutoCAD 2015 lub AutoCAD LT 2015 (tylko 2D) i wersji mobilnej AutoCAD 360 oraz nowszych, w polskiej lub angielskiej wersji językowej. Umożliwia przygotowanie do egzaminu certyfikacyjnego AutoCAD Certified Professional.