Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów: Księgarnia Sztuka Architektury

Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów

Indeks: Modelowanie 3D dla potrzeb ilumi

17,85 zł
Brutto

Książka Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów autorstwa Krupińskiego Rafała Niniejsze opracowanie może posłużyć jako podstawowa wskazówka zarówno do obsługi starszych wersji, obecnych, jak i – przypuszczalnie – tych przyszłych programu Autodesk 3D Studio.

Przeznaczone jest głównie do studentów studiów inżynierskich i magisterskich specjalności Technika Świetlna na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Może być również spożytkowany na innych wydziałach. Przykładem może być Wydział Architektury PW oraz Akademia Sztuk Pięknych. Wiadomości zawarte w opracowaniu mogą również posłużyć wielu firmom oświetleniowym, które w swojej ofercie mają tworzenie wizualizacji komputerowej oświetlenia.

Ilość
Dostępny

Niniejsze opracowanie może służyć jako podstawowa instrukcja zarówno do obsługi starszych wersji, obecnych, jak i – przypuszczalnie – tych przyszłych programu Autodesk 3D Studio. Adresowane jest głównie do studentów studiów inżynierskich i magisterskich specjalności Technika Świetlna na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Może być również wykorzystany na innych wydziałach. Przykładem może być Wydział Architektury PW oraz Akademia Sztuk Pięknych. Wiadomości zawarte w opracowaniu mogą również posłużyć wielu firmom oświetleniowym, które w swojej ofercie mają tworzenie wizualizacji komputerowej oświetlenia.

SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie………………………………………………………….... 5 2. Interfejs programu Autodesk 3ds Max Design 2011…………………… 7 3. Modelowanie reprezentacji geometrycznej obiektu…………………... 12 3.1. Modelowanie 2D……………………………………………………. 13 3.1.1. Tworzenie wasnych ksztatów funkcj Line (linia) ........... 18 3.2. Modelowanie 3D……….………………………………………....... 20 3.2.1. Obiekty podstawowe – Standard Primitives…….………….. 21 3.2.2. Obiekty rozszerzone – Extended Primitives…..……………. 25 3.2.3. Podstawowe obiekty architektoniczne…………………….. 29 3.2.4. Modelowanie za pomoc ksztatów………………………... 31 4. Modyfikatory obiektów…………………………………………............ 46 4.1. Edycja linii funkcj Edit Spline…………………………………... 46 4.1.1. Edycja linii na poziomie wierzchoków (Vertex)………….. 47 4.1.2. Edycja linii na poziomie segmentów (Segment)……........... 52 4.1.3. Edycja na poziomie linii (Spline)……………………........... 53 4.2. Edycja siatki – Edit Mesh oraz Edit Poly…………………………. 56 4.2.1. Edycja wierzchoków (Vertex) obiektów typu Poly……….. 64 4.2.2. Edycja krawdzi (Edge)…………………………………….. 68 4.2.3. Edycja brzegów (Border)……………………........................ 70 4.2.4. Edycja wieloktów (Polygon) i elementów(Element)........... 70 4.2.5. Waciwoci powierzchni siatki……………………………. 75 4.3. Wytaczanie obiektów modyfikatorem Sweep …………………... 76 4.4. Wytaczanie obiektów funkcj Loft………………………………. 78 4.5. Wytaczanie obiektów funkcj Lathe……………………………... 80 4.6. Zakrzywienie obiektów funkcj Bend…………………………… 81 4.7. Skrcenie obiektów funkcj Twist……………………………….. 82 4.8. Modyfikatory FFD (Free Form Deformers)……………………... 835. Definiowanie uj widokowych – Cameras………………………….... 86 6. Podstawy renderigu sceny……………………………………………... 90 7. Definiowanie materiaów…………………………………………….... 95 7.1. Materiay wielorakie – Multi/Sub-Object………………………... 98 7.2. Mapowanie materiaów…………………………………………... 100 7.2.1. Kanay mapowania – roleta Maps……………………….... 100 7.2.2. Rodzaje map………………………………………………... 102 7.2.3. Wspórzdne mapowania – UVW Map…………………..... 105 8. Koncepcja owietlenia………………………………………………..... 109 8.1. Tworzenie wirtualnej sceny owietleniowej…………………..... 111 9. Finalna prezentacja projektu………………………………………..... 123 10. Podsumowanie………………………………………………………… 126 11. Literatura……………………………………………………………… 132

Modelowanie 3D dla potrzeb ilumi

Opis

Autor
Krupiński Rafał
Wydawnictwo
Politechnika Warszawska
Oprawa
miękka
Liczba stron
132
Wymiary
15,5x23,5
Język
polski
Rok wydania
2011
Isbn
978-83-7207-961-9

Specyficzne kody

Nowy

16 innych produktów w tej samej kategorii: