- Niedostępny


Indeks: Shanghai Architecture & Design
Dostępność: na zamówienie Leading neuroscientists now believe that 90 percent of all human decisions are emotionally based, and made below the level of consciousness. Because the initial triggers for decision making are sensual, and most often visual, a key priority of Go Logo! A Handbook to the Art of Global Branding (Rockport Publishers, March 2010) is to examine how best to establish the key emotional attributes of a brand-the critical first analysis so necessary to successfully creating a strong brand with staying power.
This book is an extraordinary collection of exciting and diverse architectural sustainable projects. Monsa explores the critical line between how we built and the natural environment with a combination of sustainable star architects and heretofore unknown practitioners.
Ewentualność różnicowania formy i wyrazu architektonicznego poprzez odpowiedni dobór rozwiązań budowlanych przedstawiono na modelowym przykładzie budynku mieszkalnego, który mimo wspólnej koncepcji i układu funkcjonalnego może być zmieniany pod względem charakteru architektury w wiele odmiennych wariantów projektu.
Przeprowadza w książce rozważania na temat najważniejszych elementów kompozycji urbanistycznej, ukazuje zagadnienia percepcji i powstawania określonych wrażeń, a także zwraca uwagę na konieczność świadomego kształtowania zespołów urbanistycznych i krajobrazowych.
Wakacyjny numer "Archivolty" poświęcamy w całości aktualnym tendencjom architektury początku XXI wieku. Podczas obserwacji ruchu budowlanego w kraju i na świecie nasuwa się pytanie: Czy dzisiejsza architektura wykreowała już swój własny indywidualny język, czy tylko posługuje się znanymi od dawna schematami ideowymi w zakresie formy, funkcji i konstrukcji? Wydaje się, iż wielu architektów, szukając własnej tożsamości, zachłystuje się modnymi, globalnymi trendami, ale jednocześnie egzemplifikuje stale swoje fascynacje XX-wiecznym przewrotem modernistycznym w sztuce.
Dostępność: na zamówienie Before the time of electricity, man was already in need of a source of light to carry out his night-time activities. It was a time when candela-bras and oil lamps always provided an ideal prop for creative expres-sion. However, with the invention of the bulb and the industrial revolu-tion the rules were changed, giving rise to what was to become the "modern" lamp. Plastic and other new materials brought with them a new freedom with regard to forms, dimensions and colours.
Dostępność: na zamówienie Fashion consciousness interpreted as modern, ethical living - "ecodesign" considers every project a life-cycle that has to be well thought out, from production to disposal. This new "green" approach reflects a dynamic lifestyle that imaginatively brings together design, innovation, and the responsible use of resources. The objects and products featured in this book provide attractive solutions for the demands of contemporary life. A wide, fascinating range of unusual possibilities is presented on 352 richly-illustrated pages: from stylish energy savers for everyday life and multifunctional systems of furniture to the natural cosmetics of the future.
Dostępność: na zamówienie Peter Exley, AIA and Sharon Exley are teachers, educative designers, and generators of good ideas; together they have amassed an impressive portfolio of interactive environments for children. Their firm, architectureisfun, develops architecture, interiors, exhibits, and learning resources for clients interested in sensorial and enlightened experiences as part of daily life. This publication examines architectureisfun's unique methodology that integrates architecture, learning, design and experience in its award-winning projects designed specifically for children. 'Kids on the Fly' at Chicago's O'Hare International Airport is one such project.
Dostępność: na zamówienie The German Design Award is the country's highest distinction in the field of design. It is generally known as the Prize of Prizes because no other design award sets such strict criteria on its entries. A company can only enter the competition for the Design Award if its product has already been awarded a national or international design prize. For 2010 more than 1,200 nominated entries were received in approximately equal number for the prize's two categories.