Dostępność: na zamówienie
Książka „Advertising Now! Online” z załączoną płytą DVD - druga po „Advertising Now! Print” i poprzedzająca wydanie „Advertising Now! Films” - tworzy kompletne, trzyczęściowe studium poświęcone współczesnej reklamie oraz komunikacji wizualnej. Podzielony na tematyczne rozdziały poświęcone napojom, żywności, urządzeniom elektronicznym, modzie oraz innym produktom konsumpcyjnym, tom ten ukazuje najbardziej istotne i skuteczne, internetowe kampanie opracowane przez wyróżnione licznymi nagrodami agencje reklamowe, tj.: DM9, Tribal DDB, OgilvyOne, LOWE Tesch i 20:20 London. Spoty wyprodukowane przez nie dla takich firm, jak: Nike, Coca – Cola, FIFA, czy WWF przeszły już do kanonu reklamy internetowej. Otwierający każdy rozdział, napisany przez wybraną agencję artykuł przybliża nie tylko największe kampanie, ale również tajniki ich powstania. Książkę zamyka indeks ze stronami agencji reklamowych.
Dostępność: na zamówienie
Książka „Advertising Now! Online” z załączoną płytą DVD - druga po „Advertising Now! Print” i poprzedzająca wydanie „Advertising Now! Films” - tworzy kompletne, trzyczęściowe studium poświęcone współczesnej reklamie oraz komunikacji wizualnej. Podzielony na tematyczne rozdziały poświęcone napojom, żywności, urządzeniom elektronicznym, modzie oraz innym produktom konsumpcyjnym, tom ten ukazuje najbardziej istotne i skuteczne, internetowe kampanie opracowane przez wyróżnione licznymi nagrodami agencje reklamowe, tj.: DM9, Tribal DDB, OgilvyOne, LOWE Tesch i 20:20 London. Spoty wyprodukowane przez nie dla takich firm, jak: Nike, Coca – Cola, FIFA, czy WWF przeszły już do kanonu reklamy internetowej. Otwierający każdy rozdział, napisany przez wybraną agencję artykuł przybliża nie tylko największe kampanie, ale również tajniki ich powstania. Książkę zamyka indeks ze stronami agencji reklamowych.
In two volumes (Vol. II will appear in September 2010) a few of the most beautiful, recently finished private homes are presented, from across the five continents and selected with a single common factor: the close relationship between architecture and nature.
Dostępność; na zamówienie
This historic publication defines an important moment, as master photographer Joel Meyerowitz is the first photographer to document New York City's parks since the 1930s, when they were photographed as part of Franklin D. Roosevelt’s WPA program. In this stunningly beautiful collection of images, Meyerowitz invites the viewer to discover the hidden pockets of wilderness that still exist within the urban environs of New York City. This compelling body of work is the result of a unique commission Meyerowitz received from the New York City Department of Parks & Recreation to document, interpret, and celebrate one of New York City’s greatest legacies: the nearly 9,000 acres of parks in the five boroughs that have been left or returned to their most natural state. The images in this book are drawn from the thousands that make up the HP Archive of the New York City Department of Parks & Recreation.
In creating this work, Meyerowitz has drawn upon his childhood memories of a New York with "green space—open and wild, alive with rabbits, migratory birds, snakes, frogs, and the occasional skunk... [That] gave me my first sense of the natural world, its temperament and its seasons, its unpredictability, and its mystery."
Dostępność: wydruk na żądanie
Samo pojęcie „architektura ekologiczna” jest ciągle problemem. Ważne jest też uściślenie zakresu oraz rodzaju wpływu ekologii na metody projektowe. Uznaliśmy, że najlepszym sposobem na doprecyzowanie tego terminu i ocenę wyników pracy architektów są systemy wielokryterialne. Dlatego osią drugiego numeru „Krytyki Architektury” uczyniliśmy właśnie analizę polskich obiektów certyfikowanych ekologicznie według międzynarodowych metod. Znajdziecie tu Państwo także trochę informacji o aktualnych trendach w architekturze ekologicznej, a także fragment klasycznego eseju autorstwa Sima van der Ryna – zapowiadającego naszą książkę pt. „Teorie i manifesty architektury współczesnej”. Jest w tym tekście ważne zdanie na temat wdrożenia zielonych metod w architekturze:„Pewną rolę odgrywają tu polityka i przepisy, ale najważniejsze jest określenie specyficznych problemów projektowych”. I tego w tym numerze szukaliśmy. Specyficznych, szczegółowych problemów zdefiniowanych na poziomie realizacji lub teorii. Mamy nadzieję, że choć kilka udało nam się znaleźć.
The pioneer of Viennese Modernism One of Austria's most influentialarchitects, Otto Wagner (1841-1918) played a key role in modernizing urbanarchitecture. Forming an approach described as structural rationalism,Wagner pioneered use of materials such as glass, steel, and especiallyaluminum. He was associated with the Viennese Succession, a group ofartists and designers headed by Gustav Kllmt that initiated a departurefrom the conservative style of the Viennese Kunstlerhaus. Among Wagner'smost important buildings are the Vienna Postsparkassenamt (Postal Savingsbuilding) and the Steinhof Church. Basic Architecture features; Each titlecontains approximately 120 images, including photographs, sketches,drawings, and floor plans; Introductory essays explore the architect'slife and work, touching on family and background as well as collaborationswith other architects; The body presents the most important works inchronological order, with descriptions of client and/or architect wishes,construction problems (why some projects were never executed), andresolutions; The appendix includes a list of complete or selected works,biography, bibllography and a map indicating the locations of thearchitect's most famous buildings
Książka "Kształtowanie architektury poprzez zmianę rozwiązań budowlanych" jest podręcznikiem przedstawiającym jak zmiana technologii budowy i zastosowanych materiałów zmienia architekturę budynku. Możliwości różnicowania formy i wyrazu architektonicznego poprzez odpowiedni dobór rozwiązań budowlanych przedstawiono na modelowym przykładzie budynku mieszkalnego, który mimo wspólnej koncepcji i układu funkcjonalnego może być zmieniany pod względem charakteru architektury w wiele odmiennych wariantów projektu.
Poszczególne warianty projektu dobrano i oszacowano w taki sposób, aby przedstawić spektrum najważniejszych i obecnie stosowanych technologii i materiałów budowlanych z jednoczesnym przeglądem form architektonicznych wynikających z ich zastosowania. Ideą przewodnią tej książki jest przedstawienie poprawnego sposobu projektowania.
Seria "żółtych broszur" pogrupowana jest tematycznie według poszczególnych gałęzi prawa. Adfresowana jest do prawników, pracowników państwowej i samorządowej administracji, przedsiębiorców, studentów i wszystkich, dla których znajomość obowiązujących przepisów stanowi warunek prawidłowego wykonywania zawodu.
Publikacja zawiera m.in.:
prawo budowlane,
ustawę o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych oraz
akty wykonawcze.
Dostępność: na zamówienie
Leading neuroscientists now believe that 90 percent of all human decisions are emotionally based, and made below the level of consciousness. Because the initial triggers for decision making are sensual, and most often visual, a key priority of Go Logo! A Handbook to the Art of Global Branding (Rockport Publishers, March 2010) is to examine how best to establish the key emotional attributes of a brand-the critical first analysis so necessary to successfully creating a strong brand with staying power.
Go Logo! Provides both creatives and brand custodians a diagnostic anaylsis of, and a guideline to, the 12 prerequisties for establishing a brand’s emotional benchmarks. Perhaps most persuasively, Cato offers an extensive and eclectic collection of visual profiles of some of the world’s most successful logos and brand identities. He bases his book on his 50 years of global creative branding experience, plus the personal insights and creative examples provided by a diverse group of contributors. So, have fun, Go Logo!
Author Mac Cato founded Cato Johnson (now Wunderman) which was later merged into Young & Rubicam. He then started Cato Gobe in New York, in 1985, with Joel Desgrippes in Paris, and focused on development of the Emotional Branding concept. Throughout his long career, Cato has been an active innovator in his brand consulting programs with many of the world’s leading branded businesses, including Mercedes, Ford, General Foods, Nestle, Coke, Nabisco, American Express, Heineken, The Limited, Avon, Elizabeth Arden,Victoria’s Secret, and Brookstone.
Dostępność: na zamówienie
Market research shows that attractive designs and graphics are as important as charming copy for a successful greeting card or direct mailing. This book presents those distinguished and successful direct mailings and greeting cards which are mainly used for business occasions, grouped by the purpose of the cards: invitation, greeting, promotion, and others. Presented works are all designed by professionals, and selected from various countries throughout the world. Each design is stylish, innovative, colorful and visually stunning, and some are made of unusual materials: some are 3-dimensional, and some have a trick or two that may surprise you. Full of inspirational ideas, graphic designers and creative professionals will be thrilled when they turn the pages. It’s a great reference for that next direct mail or greeting card project.
Dostępność: na zamówienie
Boxed and Labelled is a comprehensive overview of the most intelligent, innovative, playful and attractive examples of current packaging design. The broad spectrum of packaging is illustrated through an extensive selection of products characterised by cutting-edge graphic design, sassy illustrations, striking typography, careful use of colour as well as unique materials. The examples in the book run the gamut from jam jars, chocolate wrappers, wine labels, champagne bottles and perfume flacons to sneaker boxes and shopping bags. It offers exciting solutions and presents the best in packaging design today
Opracowanie stanowi uzupełnienie i rozszerzenie wiedzy z obszaru funkcjonowania budowlanego procesu inwestycyjnego i jego związków z ekologią oraz środowiskiem naturalnym. Stanowi podstawę, dla kontynuowania nauczania z zakresu środowiska zrównoważonego i jego rozwoju dla dyscyplin związanych z tworzeniem i realizacją otaczającego nas środowiska zurbanizowanego, ze szczególnym uwzględnieniem związków zachodzących pomiędzy procesem projektowym, a pozostałymi obszarami związanych z budownictwem.
Dostępność:na zamowienie
Various prestigious architects present their most recent creations for art facilities in this book, from
the most innovative and avant-garde proposals, to those that attempt to create spaces whose
personalities adapt to their artistic contents, through the conversion of existing structures. This
translates into the most innovative contemporary designs, capable of housing the best art collections
in the world, while becoming additional works of architecture that beautify and promote
the cities in which they are located. By means of an extensive compilation of the most outstanding
projects, with ample illustrations and construction plans and details, this book exhibits
architectural creativity in museums and art galleries.
Dostępność: na zamówienie
With designers constantly working for clients and having a limited amount of freedom in much of their work, the chance to strike out on their own and do something truly original and personal is a real luxury. The cards included represent some of the most creative design available, so they are a wonderful source of inspiration for all types of projects. All designers and design firms, whether in-house or freelance, create their own greeting cards, which serve not only as a greeting card, but also as an opportunity to show off their work in a totally unique and uninhibited light. In addition, they are the perfect project because they are small enough so they are not incredibly time consuming nor are they very expensive to produce–even with unique materials or treatments.
Dostępność: na zamówienie
Selecting the right color palette for any design project, whether personal or commercial, can make all the difference in getting it right. But choosing the right colors for packages in retail environment competing with thousands of other products, it is especially important to hit the right color note. Unfortunately, for most people choosing colors is not an easy process, but with a little bit of science and some color advice, anyone can make a strong choice.
This book will take the 23 adjectives from The Complete Color Harmony and show 10 different packages in a variety of categories in 3 color combinations each for every adjective. The result is 1,035 color/layout variations illustrating how colors are used to great effect in design.
"Książka jest bardzo bogato ilustrowanym leksykonem najpiękniejszych i najciekawszych miejsc w Europie. Czytelnicy znajdą tu te najbardziej znane miejsca, m. in. z list UNESCO, ale także mniej znane, a wyjątkowe zdaniem autorów zabytki architektury, czy zakątki osobliwe pod względem przyrodniczym.
Opisane są wszystkie kraje europejskie, nawet te najmniejsze, jak San Marion, Monako, Liechtenstein, czy Watykan. O każdym państwie jest krótka notka encyklopedyczna, a hasła dotyczące danego kraju są ułożone alfabetycznie. Ciekawym uzupełnieniem tekstu i pięknych zdjęć są flagi wszystkich europejskich krajów."
Dodaj do koszyka
Dostępność: na zamówienie
Książka „Advertising Now! Online” z załączoną płytą DVD - druga po „Advertising Now! Print” i poprzedzająca wydanie „Advertising Now! Films” - tworzy kompletne, trzyczęściowe studium poświęcone współczesnej reklamie oraz komunikacji wizualnej. Podzielony na tematyczne rozdziały poświęcone napojom, żywności, urządzeniom elektronicznym, modzie oraz innym produktom konsumpcyjnym, tom ten ukazuje najbardziej istotne i skuteczne, internetowe kampanie opracowane przez wyróżnione licznymi nagrodami agencje reklamowe, tj.: DM9, Tribal DDB, OgilvyOne, LOWE Tesch i 20:20 London. Spoty wyprodukowane przez nie dla takich firm, jak: Nike, Coca – Cola, FIFA, czy WWF przeszły już do kanonu reklamy internetowej. Otwierający każdy rozdział, napisany przez wybraną agencję artykuł przybliża nie tylko największe kampanie, ale również tajniki ich powstania. Książkę zamyka indeks ze stronami agencji reklamowych.