"Kostium francuski" a architektura rezydencjonalna polskiej arystokracji i ziemiaństwa
Indeks: "Kostium francuski" a architektu
34,65 zł
Brutto
Formy francuskie były całkowicie obce "obyczajowi i niebu polskiemu", nawiązywały do obcych wzorów. Do dziś wysokie, łamane, krążynowe dachy mansardowe, wysokie kominy, fasady brique et pierre, które pojawiają się w pejzażu polskim, budzą pewien dysonans swą odmiennocią. Mimo to przyjęły się i cieszyły niezwykłą i długotrwałą popularnością zarówno wśród zleceniodawców, jak i architektów. Stanowiły bowiem nie tylko symbol nowoczesności, luksusu, elegancji i mody, ale także wszystkich cnót kojarzących się Polakom z ówczesną Francją: swobody myśli, wolności oraz wysokiej cywilizacji zwišzanej z zachodnioeuropejskim systemem wartości.
Formy francuskie były całkowicie obce "obyczajowi i niebu polskiemu", nawiązywały do obcych wzorów. Do dziś wysokie, łamane, krążynowe dachy mansardowe, wysokie kominy, fasady brique et pierre, które pojawiają się w pejzażu polskim, budzą pewien dysonans swą odmiennocią. Mimo to przyjęły się i cieszyły niezwykłą i długotrwałą popularnością zarówno wśród zleceniodawców, jak i architektów. Stanowiły bowiem nie tylko symbol nowoczesności, luksusu, elegancji i mody, ale także wszystkich cnót kojarzących się Polakom z ówczesną Francją: swobody myśli, wolności oraz wysokiej cywilizacji zwišzanej z zachodnioeuropejskim systemem wartości.
"Kostium francuski" a architektu
Opis
Autor
Łukasz Mikołaj Sadowski
Wydawnictwo
DIG
Oprawa
twarda
Liczba stron
148
Wymiary
14,5x21,5 cm
Język
Polski
Rok wydania
2006
Specyficzne kody
Nowy produkt
Formy francuskie były całkowicie obce "obyczajowi i niebu polskiemu", nawiązywały do obcych wzorów. Do dziś wysokie, łamane, krążynowe dachy mansardowe, wysokie kominy, fasady brique et pierre, które pojawiają się w pejzażu polskim, budzą pewien dysonans swą odmiennocią. Mimo to przyjęły się i cieszyły niezwykłą i długotrwałą popularnością zarówno wśród zleceniodawców, jak i architektów. Stanowiły bowiem nie tylko symbol nowoczesności, luksusu, elegancji i mody, ale także wszystkich cnót kojarzących się Polakom z ówczesną Francją: swobody myśli, wolności oraz wysokiej cywilizacji zwišzanej z zachodnioeuropejskim systemem wartości.